Joppes Gröna Rum

Ännu ett Truck Stop på den binära motorvägen. Hälsa på hos killen som myntade ordet krukväxtblogg.

En sista bild

Kategori: Allmänt

Vespa cropro

Läs igenom inlägget så förstår du vad bilden symboliserar


Dags att sammanfatta mitt krukväxtår. 2007 har inneburit mängder av jubileer för min del och jag har varit med om fantastiska äventyr, storslagna fester och ambitiösa teaterprojekt. Jag har hyllat Linné på många vis, inte minst genom att tåga i procession med fanan tillhörande Smålands Nation i Uppsala framför kungen och Silvia och det Japanska kejsarparet i maj. Jag påmindes om det när jag såg en trailer för "Kungliga året 2007" på SVT och jag skymtades som hastigast i tv-rutan. Kan ju vara skoj att se på. Jag är förresten med i boken med samma namn också. Jag lär dock inte göra mig lika bra i bild som David som i snygg mustasch skymtades i SVTs August häromdagen.


Det innehållsrika 2007 krävde mycket fritid och fokus vilket nog är en av anledningarna till att bloggen understundom hamnade på efterkälken. Att det dessutom har varit tråkigt väder under större delen av året gjorde knappeligen saken bättre. Några saker jag dock hade tänkt publicera blev liggande på skrivbordet så att säga. Hur gick det egentligen med den gröna gardinen? Skulle det inte bli fler tematiska inlägg? Och hur mår gardenian och de andra växterna som var på dekis? Well folks, stay tuned!


Slutligen, ni kanske minns följetongen om spindeln som fick en del uppmärksamhet här. Jag ville avsluta året med en bild och det blev på ett annat litet, om än betydligt större, kryp. Bilden tog jag här hemma i Lidhult där jag nu sitter och den påminner om en av de få dagar under året då solen strålade och blommorna log åt livet lite grann. Smålands landskapsinsekt, bålgetingen.

Kommentera inlägget här: