Joppes Gröna Rum

Ännu ett Truck Stop på den binära motorvägen. Hälsa på hos killen som myntade ordet krukväxtblogg.

Motiv med blommor

Kategori: Allmänt

Somliga har ju trott att jag bara hittar på allt jag skriver och att min gröna blogg skulle vara ett sätt att locka till sig tjejer. Det är fortfarande på riktigt, och allt annat är bonus. Det är inte den typen av motiv som rubriken syftar på.

Jag är kvar i Lidhult men far härifrån om tio minuter. Vi har målat hus när vädret tillåtit men det har mest regnat så det har blivit ganska mycket pysslande inomhus. Midsommarafton var lugn och skön med bara den närmaste familjen, långt bort ifrån midsommarstänger, Små Grodorna och skrikande ungar. Jag gillar barn men ibland är det skönt att slippa dem. Jag spenderade större delen av midsommaraftonen med att snickra en skohylla. Jag gillar skor och det går inte att köpa en hylla som passar in i min kvarts kvadratmeter stora "hall". Så det fick bli DIY igen. Jag tänkte dalahästifiera hyllan med lite alternativ kurbits. På grund av allt regn och luftfuktighet så ville inte färgen torka så det får bli senare.

Jag kan snickra lite också

På midsommardagen så åkte vi till Linnés Råshult. Det var fint, massor av folk såklart. Häftiga ängar. Vi var vid det nya orangeriet vid Möckelsnäs med men det var inte lika fint, inte riktigt bra skött. Jag hittade en bok i Råshult som snart kommer väl till pass:

På Gotland med Linné

Jag ska nämligen till Gotland strax på en expedition i Linnés fotspår. Till denna expedition har jag även tillverkat en fana, med blommor på såklart. Då den även visar ett par hemliga symboler så var jag tvungen att "blurra den lite".

Jag kan sy lite också

Slutligen en bild på en Ricinplanta som jag planterat ut.

Ricinus communis 'Gibsonii'

Nu går bussen snart!

KOMMENTARER:

  • em med åtminstone en liten glimt i ögat säger:
    2007-06-29 | 12:33:01
    Bloggadress: http://fyrisbiografen.blogspot.com

    ähum, hemlig vet jag inte direkt... host host harkel eller nåt.
    du skulle ju kunna ha en tävling för oss tillhörande den ovetande utestängda allmänheten så vi får gissa. För övrigt är nog blommorna ett bättre tips när det gäller brudarna än det är att dissa dem alla!

  • Mange säger:
    2007-07-02 | 09:45:44
    Bloggadress: http://mangebackstrom.blogg.se

    Snygg skohylla! Inte visste jag att du var så händig. :)

  • Joppe säger:
    2007-07-05 | 00:34:56
    Bloggadress: http://joppelito.blogg.se/

    Em:
    Jo det är nog mer konstruktivt..
    Mange:
    Tack, och du har väl aldrig frågat iofs, men jag är värsta Ernst Kirchsteiger vettu. Det blir lättare med pyssel i den större skalan när man har tillgång till verktyg, material och plats ;)

  • L säger:
    2007-07-09 | 07:17:57
    Bloggadress: http://uppsalaliv.blogspot.com

    Jag har utsett din blogg till "Veckans Uppsalablogg" på bloggen www.uppsalaliv.blogspot.com. Hör gärna av dig om du vill att jag skall ta bort länken/inlägget. Mvh, L

Kommentera inlägget här: