Joppes Gröna Rum

Ännu ett Truck Stop på den binära motorvägen. Hälsa på hos killen som myntade ordet krukväxtblogg.

Varför säger man det mörkaste Småland?

Kategori: Allmänt

Solen går ju faktiskt ner en halvtimme tidigare i Uppsala... Nåja, Nu är föregående inlägg uppdaterat som utlovat så scrolla ner eller klicka här för att läsa om hur jag egentligen tänkte när jag istället för en glad och hemtrevlig julgrupp slängde ihop en mörk och självmordsromantisk dito.

Jag är i Lidhult, Småland, och har som vanligt jobbat några dagar på Asta-Blommor i Växjö. Om du inte minns varför jag jobbar där så läs historien i inlägget Barndomsminnen! Det har ju varit lite dålig aktivitet här på bloggen under hösten och en utförlig sammanfattning blir det tidigast om en vecka när jag är tillbaks i Uppsala. Jag blir väldigt glad när folk kommenterar och ännu gladare när folk blir så inspirerade att det startar egna bloggar som till exempel Annika som skriver på floraochblogg.blogg.se. En annan växtbloggare är Hannifer som skriver på abutilon.wordpress.com. Jag skickar en ny blinkning till den trogna läsaren Parkettodlaren när jag ändå är igång :)


Imorgon kommer det en kort men, hoppas jag, läsvärd liten årskrönika. Missa inte den.

Bland kommentarerna har det förts en egen liten diskussion mellan min mamma och signaturen Manne som handlat om novemberkaktusar. Min egen blommar inte (står nog för varmt) men jag postar nedan en bild från början av november på mammas rikblommande exemplar:


Schlumbergera truncata
Kommentera inlägget här: