Joppes Gröna Rum

Ännu ett Truck Stop på den binära motorvägen. Hälsa på hos killen som myntade ordet krukväxtblogg.

Mörk är midvintertid

Kategori: Allmänt

(Kolla in förra årets symboldrypande skapelser i inlägget God Jul från tomteverkstaden)

Kalle Anka är mindre kul så vad bättre än att under tiden lägga sista handen vid årets lilla julklapp. Morbid, ja. Allvarlig, nej. Jag har inte koll på inredningsmode men märkte snart på utbudet av krukor och liknande under arbetet på Asta-Blommor denna jul att svart verkar vara det som gäller i år . Jag gör en Emo-grupp tänkte jag.

När jag började lyssna på hc i början på nittiotalet så hade jag en ganska klar bild av vad emo är men det står helt klart att begreppet är rejält utvidgat idag. Tydligen kan mjäkig radio-pop kategoriseras som emo och i ytterlighetens andra ände så finns det svarktklädda deprimerade tonåringar som skär sig i armarna som menar att det är emo. Jag kapitulerar och tänker inte fortsätta hävda att emo bara är Quicksand och Rites of Spring. Därmed inte sagt att jag tänker sättas på plats av nån tvärsäker femtonåring som "vet vad det handlar om".


Förutom att ironisera över en stil som jag uppenbarligen är för gammal för att fortfarande förstå så ville jag göra något minimalistiskt som jag kan ha glädje av senare. Resultatet blev:


Emo in Extremis
eller När en stil får ett namn är den redan död.


Det är synd om människorna

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2007-12-30 | 12:24:18

    minns kråkan. "ä vafan inte två emokillar till!"
    För att man hade rutig skjorta och inga ds13 badges. eller det hade du kanske förresten. på jeansen. fast det var blåa jeans inte svarta och då var det kört.

  • Joppe säger:
    2007-12-31 | 01:06:37
    Bloggadress: http://joppelito.blogg.se

    Haha, jag hade glömt bort det :) Man kanske borde vända på uttrycket och säga att emo är något man föds till, inget man blir. Mest emo var fan Kapten.

  • klas säger:
    2008-01-02 | 14:14:33
    Bloggadress: http://www.myspace.com/klas1

    kanske har glömt att säga men , jag var på café deluxe i växjö och det drivs av självaste nils hector, han hette så va? fast det kanske du visste

  • Joppe säger:
    2008-01-02 | 15:30:35
    Bloggadress: http://joppelito.blogg.se

    Jo fast det hade jag med glömt ;) Det var en artikel om han i Smålandsposten en gång, han hade visst fått nåt entreprenörspris eller vad det var. Jag skulle passat på att gå dit när jag var i Växjö innan jul.

  • Sandra säger:
    2008-02-26 | 22:46:53
    Bloggadress: http://laxbox.bloggagratis.se

    fyfan. folk som kallar en "emo" bara för hur man klär sig. oh, det är så jobbigt. bra skrivet föresten, instämmer helt.

Kommentera inlägget här: