Joppes Gröna Rum

Ännu ett Truck Stop på den binära motorvägen. Hälsa på hos killen som myntade ordet krukväxtblogg.

Ett av resultaten från gårdagens värv

Kategori: Allmänt

Jag hade ju två Strelitziaplantor kvar. De har båda fått ett nytt blad vardera efter vintern men har i övrigt varit ganska klena och trista alltsedan omplanteringen. Jag planterade om lite igår som planerat och jag tänkte att det fick bära eller brista - jag tog Strelitziorna med. Deras rötter är imponerande:


Strelitzia reginae

Det ser ju ut som något äckligt Sci-fi-monster!


Rötterna fyllde ut hela krukan och hade liksom käkat upp all jord så det var nog bra med en omplantering nu. De två plantorna fick varsin kruka. Den lilla ser faktiskt ganska bra ut på egen hand:

Strelitzia reginae


Den stora är det värre med, knappt några blad kvar, men jag kan inte med att slänga den:


Strelitzia reginae

Finns det liv finns det hopp ;) Och krukan är ju snygg...

Kommentera inlägget här: