Joppes Gröna Rum

Ännu ett Truck Stop på den binära motorvägen. Hälsa på hos killen som myntade ordet krukväxtblogg.

Julklappar

Kategori: Allmänt

Jag har fått lite nya prylar så här i juletid!  

Julklappar
  
I fredags var jag hemma hos Lina och fick några Lithops. Tyvärr så förolyckades krukorna lite då de transporterades hem från Växjö (inga namn nämnda), och vi får hoppas att de små stackarna kan fortsätta sina liv. De syns längst ner till vänster på bilden. 

Uppe till vänster syns en kruka med ett par växter i. Detta var en julklapp jag gav mig själv, tyckte att den var väldigt snygg, och jag kommer behöva någon kruka av lite större modell till våren. Echeverian och paradisträdet fick följa med hem från Asta-blommor. 

Jag fick med mig en orkidé hem också, nere till höger. Vet inte vad det är för sort, ska inte spekulera – då kommer säkert någon viktigpetter rätta mig ;) Men visst ser det ut som någon typ av Cambria. 

Uppe till höger, en stor senapsgul cylinderkruka, 25 centimeter på både höjden och bredden.. Fick den av min syster igår och den var inte bara bra att bära hem övriga juklappar i, den kommer även väl till pass när det blir dags att plantera om Monsterorna. Om de överlevt vill säga! Men de har bättre förutsättningar nu än senast. Jag kommer inte kunna få med mig allt hem till Uppsala, men det får ju gärna bli lite ljusare innan det blir omplantering så det gör inte så mycket. 

Om några dagar är det Legotime.

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2006-12-25 | 23:05:57

    ohhh, jag gillar krukan från asta tokmycket. Ruskigt snygg är den! Släng över lite sand (eller ganska mycket sand) på lithopsarna. Med jorden så högt upp på stammarna finns risk för röta. Så sanda lite =)

  • Anonym säger:
    2007-01-09 | 17:53:00

    Överlevde stenarna resan?

  • Joppe säger:
    2007-01-12 | 05:56:21

    Såvitt jag kan se..

  • Joppe säger:
    2007-06-14 | 05:38:49
    Bloggadress: http://joppelito.blogg.se/

    OK, let's make it official. De dog. Och det var ditt fel mamma. Men jag är inte arg.

Kommentera inlägget här: