Joppes Gröna Rum

Ännu ett Truck Stop på den binära motorvägen. Hälsa på hos killen som myntade ordet krukväxtblogg.

Maj maj, hej hej.

Kategori: Allmänt

Ni fattar väl Neil Young-referensen? Ingen som söker sig hit verkar göra det på grund av mina referenser till musik och konst. Nej, ni vill ha balkongbänkar som vanligt. För att matcha förra årets bygge köpte vi billiga möbler från IKEA och målade om. Det blev ganska bra!



Som ni ser kostade vi på med lite trall också. Det finns lite växtlighet på balkongen men låt mig idag beskriva läget i köksfönstret. Östläget ger fantastisk morgonsol och det ger pigga plantor. Jag var på vippen att slänga papyrusen då den såg för jäkla risig ut  - som vissna barr i kaffesump - men finns det liv finns det hopp och en av plantorna visar nu upp ett glatt humör:



Det ser ju ut som en liten palm! Som palmer ser ut när de är bebisar alltså. Chiliplantorna har fått, visserligen små, krukor. De far i höjden. Näring? Förgreningsbeskäring? Inte än, men det kanske börjar bli dags...




Nu till en annan spännande planta i fönstret. Som en del av det gamla halvt bortglömda kanarietemat så har jag försökt mig på Echium wildpretii. Fröerna (J.L. Hudson) har grott bra men först i år har jag fått till en ordentlig växt:



Nästa inlägg kommer att handla om balkongodlingen. Jag lovar inte men har som ambition att bli lite flitigare vad gäller uppdateringar :)

KOMMENTARER:

  • Louis Vuitton handbags säger:
    2012-05-15 | 09:18:21
    Bloggadress: http://www.hotstylehandbags.com

    Good post!I was very pleased to find this site.I wanted to thank you for this great read!

Kommentera inlägget här: