Joppes Gröna Rum

Ännu ett Truck Stop på den binära motorvägen. Hälsa på hos killen som myntade ordet krukväxtblogg.

Vårvindar friska

Kategori: Allmänt

Det är april upplyste någon mig om i förra inlägget :) I hear you. Förbedelserna för säsongen är i full gång. Jag börjar med en liten uppföljning av frörensningen. Fackelranka och bananpassion grodde villigt. Som förväntat, återstår att se om de vill bli större än tidigare försök. Potentiell balkongframtid. Mer spännande:



Papyrus Cyperus papyrus

Äntligen! Har försökt flera gånger med dessa pyttesmå frön och till slut gick det. Varför jag köpte papyrusfrön? Man skulle kunna tro att jag nu sjösatt det gamla temat bibelväxter. Sanningen är kanske snarare att jag nån gång tänkte att det vore praktiskt med en växt man inte behöver oroa sig för att övervattna ;)

Jag sådde även en omgång chili med fröer från Örtagården i Vinslöv. Förra årets plantor (frö från Impecta) gav lite eller ingen utdelning. Hoppas att det går bättre i år. 100% grobarhet:



Jalapeño, Ancho, Guajillo och 'Nepal Snakebite', samtliga Capsicum annuum.

KOMMENTARER:

  • submission to directories säger:
    2012-04-16 | 18:14:21
    Bloggadress: http://www.linksexperts.com

    I want to find the directories submission service ,which will perform a strategic internet business plan, around directory submission. I strive to win my web contest.

  • Louis Vuitton handbags säger:
    2012-05-15 | 09:17:32
    Bloggadress: http://www.hotstylehandbags.com

    Good post!I was very pleased to find this site.I wanted to thank you for this great read!

  • Louis Vuitton handbags säger:
    2012-05-15 | 09:19:29
    Bloggadress: http://www.hotstylehandbags.com

    Good post!I was very pleased to find this site.I wanted to thank you for this great read!

Kommentera inlägget här: