Joppes Gröna Rum

Ännu ett Truck Stop på den binära motorvägen. Hälsa på hos killen som myntade ordet krukväxtblogg.

Gubben

Kategori: Allmänt

Om någon undrar över gubben av trä som är med lite här och där så är det så att min farfar har snidat den och den flyttar runt lite bland blommorna. Jag är förvisso ingen vidskeplig mystiker men inbillar mig ibland att den kanske hjälper mina blomstergener att lyckas.

Gubben


Tävling:  På hur många bilder i bloggen inklusive den ovan har gubben varit med? Klicka på Allmänt under Kategorier i den högra menyn för att se alla inlägg. Posta edra svar som kommentarer under detta inlägg.


Deadline: Första Maj

Pris: Någon trevlig växt från mig.


Vinnare: Den som först lämnar ett korrekt svar. Jag tror knappeligen att svaren kommer strömma in så den (enda?) som först lämnar ett någorlunda rimligt svar kommer högst eventuellt att vinna. Nå, vad väntar ni på?

KOMMENTARER:

  • Tom säger:
    2007-04-04 | 04:29:56

    Absolut. Ni var ett sjuhelsikes klubbverk. Jag trivdes mycket bra då jag jonade för er. Det var ju på grund av er jag blev klubbverkare.

  • Micke T säger:
    2007-04-04 | 11:59:31

    Hehe, fighting boredom när det e som bäst. 7st får jag det till? Mycket trevlig blogg btw.

  • Iza säger:
    2007-04-04 | 13:11:23

    jag tror det är åtta, men jag kan ha räknat till en för mycket ... men jag gissar åtta. att ge mig en växt är dock samma sak som att skicka den till galgen. jag trot tom jag skulle kunna döda en plastblomma ....

  • em säger:
    2007-04-04 | 15:59:07
    Bloggadress: http://fyrisbiografen.blogspot.com

    den är ju för tusan alltid med, och alltid måste väl vara fler än åtta? ska genast räkna trägubbar istället för att skriva uppsats!

  • em säger:
    2007-04-04 | 16:01:39

    för övrigt fick jag syn på nåt annat för ett tag sen i ett inlägg som jag tänkte claima. Min gröna fina vattenkanna som jag fick i födelsedagspresent av min dagmamma när jag fyllde sex. Jag har säkert sagt att du får ha den för att du behöver den mer än jag eller nåt sånt, men nu ångrar jag mig. Den skulle göra sig fint på min balkong.

  • Joppe säger:
    2007-04-04 | 22:31:13
    Bloggadress: http://joppelito.blogg.se

    Tack för alla svar, vi får se om just ni har räknat rätt. Fortsätt gissa alla andra!

    Tom: Det är två schyssta gänga som har funkat bra tillsammans helt enkelt

    Micke T: Tack för uppskattningen!

    Iza: Den som vinner kommer få några råd, det lovar jag.

    Em: Skönt att du fortfarande är lätt distraherad. Du kan få tillbaka kannan när som helst, kom och ta den bara, tack för lånet.

  • em säger:
    2007-04-05 | 09:40:05
    Bloggadress: http://stillafunderingar.blogspot.com


    nu har jag räknat. nio säger jag. Eventuellt tio, det beror lite på. Glad Påsk!

  • David säger:
    2007-04-05 | 10:45:31
    Bloggadress: http://meningenmedlivet.blogg.se

    Klart du ska med på fredag joppe, du har ju kk för bövelen! Fan va slö jag känner mig! Jag fick det till fyra gubbar...

  • Catta (en kompis till em) säger:
    2007-04-08 | 12:06:39
    Bloggadress: http://cattilatta.blogg.se

    Hej, jag tror på tio. Nio helt säkert, men på en bild skulle det kunna vara en gubbe.. eller en kartong. Men jag tror på en gubbe. Min svärmorstunga blommar för andra året i rad, är inte det lite konstigt? Hur ofta blommar svärmorstungor egentligen?

Kommentera inlägget här: