Joppes Gröna Rum

Ännu ett Truck Stop på den binära motorvägen. Hälsa på hos killen som myntade ordet krukväxtblogg.

Att leka Gud med växterna.

Kategori: Allmänt

Nu har jag gjort det igen! Varit klåfingrig. Jag skulle leda passifloran runt min spaljé och vips så hade jag toppat den. Bara ett par centimeter men det satt minst tre bladembryon på den lilla toppen. Får hoppas att det går bra, med min tur så kanske det bara blir bättre, vem vet. De gamla passiflororna får växa fritt men de har en hel vägg som spelplan. Den blå står ju i fönstret och jag vet att det blir knas om man låter klängväxter får ha fri lek där, då har man dem plötsligt insnärjda i allt, inklusive persiennen.

Brottsplats

När det började gå så bra... Vidare har jag givit upp försöket att minska dagsljuset för kalanchoën. Det är bättre att låta naturen ha sin gång och den får vänta till det blir vinter.

Selenicereus grandiflorus

Nu har fyra små prinsessor tittat upp.

KOMMENTARER:

  • Lainisa säger:
    2006-09-11 | 18:58:51

    Så söta prinsessorna är. Nästan så man blir kär jue :D

  • Joppe säger:
    2006-09-12 | 02:13:08

    Visst är de ;)
    Sötast.

Kommentera inlägget här: