Joppes Gröna Rum

Ännu ett Truck Stop på den binära motorvägen. Hälsa på hos killen som myntade ordet krukväxtblogg.

Grejer som hände för ett år sen III: Koma

Kategori: Allmänt

På mitt bloggkonto finns ett utkast till ett inlägg med den gravt Göteborgska titeln Kattastrof. Däri skulle jag förklara hur en katt som vi tog hit hösten 2011 gjorde livet med växter en aning problematiskt. Det publicerades uppenbarligen aldrig och så går alla dagar, veckor och år. Joppes Gröna Rum har fått förfalla.

 

Katten är inte nåt större problem vad gäller blommorna idag. Balkongen är säkrad med nät. Nu finns även barn i hemmet och man inser att man hade hemskt mycket fritid förr. Ikväll har jag tid för en gångs skull att sitta själv vid datorn och jag tittar på denna gamla samling minnen. Synd att det fått förfalla men vad göra när livet är fyllt av så många kära besvär. Och så tänker jag, vad fan. Det är 2014. Man kan blogga med mobilen. Dokumentation är skoj. För min egen skull. Det kommer inte bli så mycket text som förr och bilderna kommer ha halvdan kvalitet - att som förr sitta och redigera bilder på datorn finns inte på kartan. Eventuell tid här kommer framgent högst eventuellt att läggas på Elder Scrolls Online. Ska försöka rensa upp lite spam i kommentarerna men kassa länkar och designproblem får vara som det är.

 

Jag var krukväxtbloggspionjär. Idag är det trend. Årets trädgårdsmässa har tema urban odling. Så Joppe 2006. Det är fortfarande fröer jag brinner för. Tämja naturen. Skapa liv. Leka Gud. Urban odling må ha blivit hipster men bloggar känns ganska gjort. Ergo ohippt. Gott så.

 


Min gamla design visade sig vara icke kompatibel. Varsågod, brutal gratismall. Tänker inte köpa nån tjänst.

KOMMENTARER:

  • Chris Olsson säger:
    2014-03-13 | 07:26:16

    Kul, ska bli så kul att följa det nya livet...liven...

Kommentera inlägget här: