Joppes Gröna Rum

Ännu ett Truck Stop på den binära motorvägen. Hälsa på hos killen som myntade ordet krukväxtblogg.

Joppe lekte växternas befrielsefront i torsdags

Kategori: Allmänt

Det var ju typiskt att vädret blev trist nu när jag kommit igång igen... I torsdags råkade jag gallra lite bland växterna på Uppsala Studentkår och fick med mig några kvistar hem:

Lite blandat där ja... eh. japp.

Och samma dag kom äntligen en fröbeställning! Min post har inte kommit som den ska sen CityMail tog över och jag ska ringa och skälla lite på dem någon dag. Bland det beställda finns både nytt och sånt jag redan testat:

Beaumontia grandiflora

Eccremocarpus scaber  'Tresco'

Passiflora racemosa

Stenocarpus sinuatus

Ravenala madagascariensis

Olea europaea

Nerium oleander

Laurus nobilis

Gardenia augusta

Cyperus papyrus

Arachis hypogaea

Passiflora caerulea

Solanum betaceum

Solanum lycopersicum 'Tiny Tim'




Vi har korridorsfest ikväll så välkommen på besök hos mig från klockan 22.00 och framåt. Jag skickade ut "invitations" på fejan till massa folk och där ibland Hertiginnan som svarade med ett blogginlägg. Jag är nästan lite rörd - köpte Nevermind på kassettband 1992. Jag hade hört 'Smells like teen spirit' i ett sommarprogram på p1 med Traste Lindén. Det kostade 105 kronor på Åhléns i Halmstad vill jag minnas.

KOMMENTARER:

  • H.E.R.T.I.G.I.N.N.A.N af Uppsala säger:
    2008-04-12 | 17:21:48
    Bloggadress: http://veckomagasinet.se

    du verkar ha väldigt bra musiksmak och jag anade att du skulle gilla smells like teen spirit för jag gillar nämligen den låten

  • lina säger:
    2008-04-12 | 19:37:18

    härligt med nya fröer =) Tiny tim drog jag upp förra sommaren, men fick spinn på de. Jag hade helt enkelt inte tid att ta hand om de, så de åkte ut. Synd, för där var många små gröna tomater på plantorna. Bättre lycka till dig =)

  • Ida säger:
    2008-04-13 | 10:29:11
    Bloggadress: http://idasdagar.blogspot.com/

    Jag planterade om mina blommor igår. Det gick bra, tror jag. :)

  • em säger:
    2008-04-13 | 16:03:19

    det var nog en välbehövlig gallring...

  • Annika säger:
    2008-04-14 | 20:05:20
    Bloggadress: http://floraochblogg.blogg.se

    Ojojoj, det där är ju nästan en hel Monstera! Hjälp! Att du kan vara så grym!

Kommentera inlägget här: