Joppes Gröna Rum

Ännu ett Truck Stop på den binära motorvägen. Hälsa på hos killen som myntade ordet krukväxtblogg.

Survival of the fittest i färgglada lådor

Kategori: Allmänt

Det blir ett underligt mönster om jag enbart ska uppdatera bloggen när sökorden ber mig. Men statistiken är ju så kul, man blir glad när någon sitter i Finland och skriver in Joppes Gröna Rum på Google. Och nu kan jag få göra någon besviken med. En själ i metropolen Tråvad sökte på frösådd av anona. Anona fanns, notera preteritum, i balkonglådorna. Den mår inte bra alls, idag föll den ifrån.

 

Det har ju varit kallt och jag vågade inte börja avhärda balkonglådorna förrän nu i veckan. Vissa plantor har trivits och andra inte. Självbevattningssystemet är effektivt, men jag tror att växterna generellt hade mått bättre om solen fått torka upp det övre jordskiktet och vattnet stannat på rotnivå. Som det nu var så var även ytan rejält fuktig och Nemesia 'anona' var ett exempel på hur illa det kan gå när jorden är för blöt.

 

Jag planerar att lådorna sitter uppe permanent om någon vecka. Då blir det mer av den varan. Innan dess kanske jag berättar lite om inomhusodlingen.


 Och äntligen lite flyt med plåtarna


Och varför fattar inte html-redigeraren på blogg.se ett enkelt <p>? 

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: