Joppes Gröna Rum

Ännu ett Truck Stop på den binära motorvägen. Hälsa på hos killen som myntade ordet krukväxtblogg.

Paket på väg och pension

Kategori: Allmänt

Idag var jag hemma en sväng när solen sken och då kan man ta vettiga bilder med mobilkameran:




Brugmansia versicolor

Det här är alltså en av sticklingarna jag fick hem förra veckan. Det är en av tre olika änglatrumpeter. Jag har inte fått något svar än från odla.nu som jag ju mailade till men just på den här fann jag ett latinskt namn på deras hemsida . Däremot sjukt osäker på trivialnamnet. De kallar den "Vit dubbel" medan google föreslår både "rodnande änglatrumpet" och "aprikosfärgad änglatrumpet". Jag vill kunna ta bilder även när inte solen står mig bi och jag har köpt en kamera. På tradera, precis som senast. Nuförtiden kan man ju följa paket via internet vilket är skoj. 18.09 idag befann sig min kamera i Eskilstuna så jag antar att den är hos mig imorgon. Det är en Sony DSC-T5. Ingen ny sak alltså men jag älskade min gamla Sony och var inte beredd att ta ett långt steg därifrån. Lite bättre makro dock :D


Men en sista dassig mobilkamerabild ska ni få! Häromdagen hade vi ett personalpartaj på Smålands där det delades ut presenter. Vi heltidsanställda fick blommor med passande kort.


Hihi. Jag hade hemskt gärna länkat till Helt Apropås fantastiska version av MC Hammers 'You cant touch this' med titeln 'Pensionsdags' om jag hittat den på tuben.

KOMMENTARER:

  • Rosengeranium (Parkettodlaren) säger:
    2009-05-13 | 13:36:05
    Bloggadress: http://parkettodlaren.blogspot.com/

    Asch Ture vad du är tarvlig! Nu kommer jag att gå omkring och nynna

    "Bababababb, bababb, bababb, pensionsdags!"

    hela dagen. Blir säkert jättebra på utbildningen på jobbet... :)

  • Rosengeranium (Parkettodlaren och medlem i klubben "Vi som trycker "Skicka kommentar" för tidigt") säger:
    2009-05-13 | 13:39:31
    Bloggadress: http://parkettodlaren.blogspot.com/

    Snygg änglatrumpet, oavsett vilket namn den har. Hur ska du göra när den blir stor? De flesta trumpeter jag sett i vuxet skick är ca två meter höga och nästan lika breda.

  • andré säger:
    2009-05-13 | 13:49:53
    Bloggadress: http://blog.dalang.se

    Fint att du är tillbaka! (Dålig märkning, fel färger och halvkass kvalitet har fått mig att avstå att handla från Odla fler gånger...)

  • juliairene säger:
    2009-05-13 | 14:00:08
    Bloggadress: http://juliairene.blogg.se/

    hoppas allt är bra med dig :)

    http://fridasjoblom.blogg.se/2009/may/finalisterna.html

    rästa gärna på mig som veckans blogg!

  • Joppe säger:
    2009-05-14 | 11:05:02
    Bloggadress: http://joppelito.blogg.se/

    Snarast om änglatrumpeten blir stor... Det är nåt märkligt med det här rummet som gör att allt växer rysligt långsamt. Men plats har jag :)



    Ja odla.nu kommer nog inte vara förstahandsvalet vid ytterligare beställningar. Att inte få korrekta namn kan man ha överseende med men om man får fel saker och kvalitén inte håller så känns det ju ovärt!

Kommentera inlägget här: