Joppes Gröna Rum

Ännu ett Truck Stop på den binära motorvägen. Hälsa på hos killen som myntade ordet krukväxtblogg.

Växter här och där

Kategori: Allmänt

Hej! Nu blir det mycket på en gång! Först en blomrapport. Växterna som stod i köket mådde bra:



Det var bara en späd liten Passiflora racemosa som hade dött. Växterna som stått hos grannarna mådde riktigt bra! Framförallt Flamboyanten och det kändes fint:


Växterna på kontoret:




Bambun ser ju heldöd ut men det gjorde den i våras med och då återhämtade den sig ganska fort. Vi får väl se om den lyckas med det igen. Trädtomaten är enorm jämfört med den som stått i köket! De andra var sig lika:



Jag har pysslat lite med blommor på annan plats med:



Ovan en bild på planteringar utanför mitt utedass som jag byggt i Lidhult inför sommarens festival. Om ni vill titta på bygget så finns det dokumenterat i tre delar här:

Att bygga ett utedass - Del 1
Att bygga ett utedass - Del 2
Att bygga ett utedass - Del 3


Slutligen så har det gått bra med platespottingen, senast under en helg i Stockholm.

KOMMENTARER:

  • Rosengeranium (Parkettodlaren) säger:
    2008-07-22 | 21:05:16
    Bloggadress: http://parkettodlaren.blogspot.com/

    Är det några Tiny Tim jag ser i en Creme Fraichehink på första bilden? I så fall hälsar mina plantor från sitt söderfönster där de nu har nått den bekväma höjden av trettio centimeter.



    Dina plantor ser för övrigt så bra ut att jag blir rent avundsjuk ;)

  • Joppe säger:
    2008-07-25 | 14:55:13
    Bloggadress: http://joppelito.blogg.se/

    Japp det är Tiny Tim, en liten tomat ser jag är på gång. Får se om det blir fler ;)

Kommentera inlägget här: