Joppes Gröna Rum

Ännu ett Truck Stop på den binära motorvägen. Hälsa på hos killen som myntade ordet krukväxtblogg.

Saker jag saknar

Kategori: Allmänt

Min kamera är försvunnen. Den försvann i Ljungby för några veckor sedan. Väldigt mystiskt. Jag satt på Roddys och drack kaffe och tittade på lite bilder i kameran. När jag senare skulle knäppa en bild så hade jag den inte. Jag frågade på Roddys om jag möjligen kunde ha glömt den där men icke. Kanske jag glömde den varpå nån snodde den. Vem vet.

Det är i alla fall trist att inte kunna ta snygga bilder på växter. Jag får använda min (kameramässigt) dassiga Sony Ericsson w660i. Så här såg det ut igår:



Jag har kommit fram till att jag saknar en plan. Att ha växter på kontoret är en bra idé men hur jag ska fortsätta med de som står här hemma har jag inte riktigt kommit fram till. Det var lite enklare i det gamla solfattiga rummet där allt som överlevde kändes som framgångar. I själva verket är det en större utmaning att få växterna att frodas i den nu stekande solen. Utmaningar brukar ju kännas roliga men då krävs en plan. Först och främst ska jag få mig själv att överleva 30 graders hetta dygnet runt. Idag kom så äntligen lite åska och regn men det är fortfarande kvavt. Det kom en besökare med...


 Eller hur! Jävla mobilkamera. Jag gillar ju att få besök och det suddiga spektaklet ovan är nån sorts gräshoppa, vilka är svåra att artbestämma. Det är antagligen en Chorthippus brunneus vilka är ganska vanliga.
Kommentera inlägget här: