Joppes Gröna Rum

Ännu ett Truck Stop på den binära motorvägen. Hälsa på hos killen som myntade ordet krukväxtblogg.

Litteratur är rövknull

Kategori: Allmänt

 

Jag uppdaterade lite info på Facebook nyss. Under rubriken "Favorite Books" hade jag innan böcker av Ian McEwan, Terry Pratchett och Dante Alighieri. Jag ändrade det till citatet "Litteratur är rövknull". Jag tänker inte gå in på det närmare men låt säga att jag har insett att skönlitteratur är ganska underordnat om jag ska summera mina intressen.

Hittade detta test hos den stackars bloggaren http://panny97.blogg.se/ som var ledsen över få besökare och uteblivna kommentarer. Dagens goda gärning blev alltså att försöka göra någon lite gladare.

KOMMENTARER:

  • Rosengeranium (Parkettodlaren) säger:
    2008-07-30 | 20:28:25
    Bloggadress: http://parkettodlaren.blogspot.com/

    Tja, varför låtsas? Så länge man studerar har man nog att läsa i alla fall, och därefter kan man uppskatta böcker på samma sätt som Cohen the Barbarian :)

Kommentera inlägget här: