Joppes Gröna Rum

Ännu ett Truck Stop på den binära motorvägen. Hälsa på hos killen som myntade ordet krukväxtblogg.

Va ska man ta livet av sig för när man ändå inte får höra snacket efteråt

Kategori: Allmänt

Joppes gröna rum blev ganska snabbt en konceptblogg som handlade om utmaningen i att odla växter på en liten yta i ett studentrum med blott ett fönster i norrläge. Jag har flyttat nu, till ett betydligt större rum (i samma korridor)med fönster i söderläge. Gröna fingrar hit och dit, men på något vis så känns det inte lika utmanande nu.


Efter citatet från den enda lp jag äger med Magnus Uggla (som för övrigt var betydligt bättre på den tiden, hans produktioner från de senaste åren är ju rena kräkmedlen) så kan vi ju fortsätta citatbajsandet och säga som Mark Twain: Ryktet om min död är betydligt överdrivet.

Jag gillar fortfarande att odla och jag har stundom älskat min blogg. Så ja, jag tänker fortsätta. Joppes Gröna Rum kommer finnas kvar men i annan skepnad. I slutändan så behöver bloggens namn heller inte tolkas som det fysiska utrymmet den beskriver utan som den plats i cyberrymden som den utgör. Ett truck stop på den binära motorvägen.

KOMMENTARER:

  • Björn säger:
    2008-02-02 | 23:29:21
    Bloggadress: http://www.sjukdomsinsikt.blogg.se

    Hej man! Kul att höra från dig igen, var länge sen! Allt bra eller?

    Jag har ingen aning om jag är bra eller inte. Misstänker att jag är urusel, haha =) Men David får avgöra!

  • Anonym säger:
    2008-02-03 | 16:58:35

    Oj oj oj, där gjorde du oss oroliga. Men med söderfönster kan du väl få nya spännande utmaningar. Prova odla jordgubbar, solrosor eller bananer till exempel.

  • Annika säger:
    2008-02-03 | 16:59:16
    Bloggadress: http://floraochblogg.blogg.se

    Det var jag som skrev nyss

  • Rosengeranium (Parkettodlaren) säger:
    2008-02-04 | 08:29:34
    Bloggadress: http://parkettodlaren.blogspot.com/

    Heh, satsa på jordgubbar - de passar i en 'kompaktodling' och ser snygga ut i ampel. Impecta säljer just nu en sort med rosa blommor som kan passa.

Kommentera inlägget här: