Joppes Gröna Rum

Ännu ett Truck Stop på den binära motorvägen. Hälsa på hos killen som myntade ordet krukväxtblogg.

Statistik är kul

Kategori: Allmänt

Tre dagar och knappt något har grott i drivhuset. Jag är lite otålig. Det tar sig nog. Så länge kan jag säga att statistiken från Statcounter.com faktiskt var ganska rolig. Jag nollställde den idag eftersom det är onödigt att logga mina egna besök, som blir ganska frekventa då jag klickar på länkar eller lyssnar på radio (om någon mer än Em tycker att den automatiska radiofunktionen är störig så säg till).  Jämfört med den interna statistiken på blogg.se så skiljer det sig markant i antal unika besökare, Statcounter redovisar bara en ungefärlig fjärdedel av vad blogg.se gör men det är inte särskilt intressant i sig. Det som är roligt är bland annat att kunna se varifrån besökarna kommer. Jag har haft besök från Kina och Argentina. Nu lär dessa surfare inte ha stannat så värst länge på min sida då den ju ej är skriven på ett internationellt gångbart språk men kul kuriosa är det. Jag kan se vad ni besökare har för operativsystem, browser, ISP och - hör och häpna - upplösning på bildskärmen. Det känns nästan läskigt, Bodströmsamhället liksom, men är såklart användbart för att anpassa sidan så att den ser snygg ut på allas skärmar. Ett besök från en ISP som heter något med Stena Line, hmm, jag misstänker David? Mycket riktigt, jag kan se att den användaren kom hit via meningenmedlivet.blogg.se. Roligast av allt är ändå att se vilka sökord som lett googlande surfare hit. Jag kan konstatera att jag är populär på http://www.google.se/. Om man exempelvis söker på "blogg.se" så dyker jag upp bland de 20 första av typ två miljoner träffar. Fråga mig inte varför. Sen händer det att folk kommer till mig fast de söker något annat. Någon hade sökt på gröna spindlar och hittat hit. Jag har skrivit om massor av gröna saker och om spindlar med men aldrig om någon specifikt grön spindel. Nej, nu är det dags att ägna sig åt något vettigare än det här :)
 

Avslutningsvis, jag rekommenderar ett besök på Fyrisbiografen de närmaste veckorna. Vi kanske ses där.

KOMMENTARER:

  • Micke T säger:
    2007-07-22 | 01:36:56

    Måste hålla med om att radion är störande. Sen ett tips angående Physalisen. Såg att du var lite sen med den. Prova att låta den växa i en mindre kruka så kanske den blommar snabbare åt dig. Jag satt en massa redan i Februari, och de enda plantorna som har brytt sig om att blomma är dem jag gav bort till en kompis som inte brytt sig om att byta till större kruka. Exemplaren min mor fick i större krukor är nu över 2 meter höga och har klätt in hela farstun. Men än har det inte börjat blomma där.

  • Joppe säger:
    2007-07-22 | 11:26:06
    Bloggadress: http://joppelito.blogg.se

    Sådär, nu är det valfritt att lyssna :)
    Typiskt, jag har rationaliserat bort physalisen då det börjar bli trångt.. Ska komma ihåg tipset till en annan säsong!

  • krook säger:
    2007-07-23 | 15:34:37
    Bloggadress: http://crushit.blogg.se

    ja statistik är skitkul!

  • Rosengeranium säger:
    2007-07-23 | 17:04:50
    Bloggadress: http://parkettodlaren.blogspot.com/

    Statcounter är guld! Det svåraste med den är att sluta surfa runt på de olika statistikuppgifterna och mumla
    "Jag har för få återkommande besökare."

  • Johanna säger:
    2007-07-24 | 21:06:31
    Bloggadress: http://beatniks.bloggagratis.se

    Angående kroppkakor... som inte alls har något att göra med ditt inlägg men i a f. Öländska kroppkakor är inte samma sak som småländska tydligen, vi var tvugna att fråga servitrisen. Dessutom var dessa fabrikstillverkade, dock i en fabrik på Öland. Serveras de småländska också med en flottsjö?

  • Joppe säger:
    2007-07-25 | 05:12:54
    Bloggadress: http://joppelito.blogg.se/

    Hehe, jag verkar ha en hyggligt stabil skara läsare en ligt statistiken, och kommenntarerna såklart.
    Flottsjö låter inte så värst charmigt, men jag är ingen expert på kroppkakor.

Kommentera inlägget här: