Joppes Gröna Rum

Ännu ett Truck Stop på den binära motorvägen. Hälsa på hos killen som myntade ordet krukväxtblogg.

Så hamnade man här i alla fall.

Kategori: Allmänt

Men jag ämnar inte vara särskilt personlig. Jag har alltsedan jag införskaffade en digitalkamera i vintras tänkt att använda min vanliga hemsida till att skriva lite om mitt intresse av blommor. Nu är jag dock långt ifrån en fena på att programmera hemsidor, har hygglig koll på grunderna i html, men det är tidskrävande och segt. Så jag tänkte göra det här istället.

Varför? När jag pysslar med mina växter så ger jag mig ibland ut på internet för att leta information och tips. Det är sällan jag hittar vad jag söker. Allt om Trädgård har ett bra Krukväxtforum som jag tittar runt i ibland men det som framförallt saknas där är bilder. Där finns mest folk som lägger ut bilder på sina hundratals olika pelargoner och hoyor. Det jag framförallt är intresserad av är frösådd och jag har inte funnit någon hemsida som lägger fokus på det, särskilt inte ur ett lekfullt amatörperspektiv. Så jag tänker beskriva vad jag gör och förhoppningsvis kanske det kan glädja någon.

Jag har under de senaste åren bott i olika lägenheter där det funnits gott om fönster och ljus men det privilegiet har jag inte längre. Jag huserar nu i ett litet mörkt studentrum med ett enda fönster som dessutom vetter åt norr så det har varit lite av en utmaning att få en grönskande fönsterbräda men det börjar ta sig.

KOMMENTARER:

  • Joppe säger:
    2006-07-11 | 06:29:40

    Jag menade inte att vara nedlåtande mot AoT. Där finns mycket nyttigt, även i form av bilder.

  • Nemi säger:
    2006-08-14 | 11:39:41

    kollat på www.odla.nu ?

  • Joppe säger:
    2006-08-14 | 11:40:34

    Japp, finns en hel del intressant läsning där med. Men jag klarar inte av att folk kallar pelargoner för "pellisar" etc.

Kommentera inlägget här: