Joppes Gröna Rum

Ännu ett Truck Stop på den binära motorvägen. Hälsa på hos killen som myntade ordet krukväxtblogg.

Monstret

Kategori: Allmänt

Min Monsterastickling "lär ta sig bra efterhand" skrev jag. Jodå, det har kommit ett nytt blad - ett säkert tecken på att den klarar livet för sig själv. Men vilket blad! Det är enormt! Mycket större än de andra bladen, ja det är faktiskt större än alla utom ett av bladen på den gamla Monsteran. Men det har inga flikar som bladen på äldre exemplar.

Monsterablad

Det är svårt att ta en bild som fångar proportionen. Den gamla Monsteran som är Emelies lär för för övrigt behöva en omplantering men det tänker inte jag ta itu med. Jag har hursomhelst ingen kruka som är tillräckligt stor. Jag har möblerat om på riktigt, det vill säga möbler och inte bara krukor, och nu bor Ems Monstera bredvid min ytterdörr (strategiskt redo att flyttas).  Dracaenan har också fått flytta längre bak i rummet, glädjande nog så behövs dess omfång inte längre för att fylla upp grönområdet bredvid fönstret.

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2006-07-27 | 22:36:29

    Monsterans blad blir flikiga med tiden/mojen

  • Anonym säger:
    2006-07-28 | 10:47:56

    Jo.. och det var inget jag förväntade mig men jag har aldrig sett ett så stort blad som inte varit flikigt. Kanske är det för att den stått ljust.

Kommentera inlägget här: