Joppes Gröna Rum

Ännu ett Truck Stop på den binära motorvägen. Hälsa på hos killen som myntade ordet krukväxtblogg.

Ljus i mörkret

Kategori: Allmänt

Har fått en hel del reklam-kommentarer på sistone. Det är drygt. Det hjälper väl knappast att skriva något om det här, men jag gör det ändå. Lämna mig ifred! Jag är inte intresserad av plastik-kirurgi. Så det så.


Min adventspyntning är nu fulländad. En liten "gran" blev det också. Fast det är en cypress, chamaecyparis. Och ett ljus. Jag får elda på ganska bra om jag ska hinna ifatt och det är trevligt för det blir väldigt mysigt. 


Sweet

Igår spelade jag på Kalmar Nation med Perfect Gift. Det var första gången på fyra månader
och det var mycket skoj. Antagligen kommer det dröja lika länge innan vi spelar igen.


Jag och Fredrik

KOMMENTARER:

  • David säger:
    2006-12-02 | 17:00:17
    Bloggadress: http://meningenmedlivet.blogg.se

    Jo, blogg.se är mer än lovligt drygt just nu!

  • lainisa säger:
    2006-12-02 | 17:39:42
    Bloggadress: http://lainisa.spaces.live.com/

    Tjoho!
    Nu har jag bakat klart å donar med middagen. HAr slängt upp lite bilder på hemsidan på växterna. Och det fina köket med julgardinen och ljuststakarna :)
    JAg har funderat på en liten gran. Sån som din. Men det känns så onödigt. FAst det är mysigt, värre på kortet.

  • em säger:
    2006-12-03 | 12:22:06
    Bloggadress: http://stillafunderingar.blogspot.com

    jag har städat och hängt upp adventsstjärnor (och tror att kroken som den röda hänger på håller, annars kommer det bli glas på hela golvet) och min amaryllis står i köksfönstret. Men igår var jag på julfest som inte sparade på krutet nånstans!

  • Lainisa säger:
    2006-12-05 | 15:28:43

    visst ser två av mina impectalithops ut som att de tillhör Faucariasläktet, men eftersom det är en lithopsmix är det svårt att avgöra exact vilket. Men de är ganska tuffa de med. Och om du är snäll kan du kanske få med dig en pachi hem ;)Jag har dreglat över SuccSeed nya frön i två dagar nu och listan på frön jag vill köpa växer sig bara längre och längre. Du kommer nog prackas på både det ena och andra när du kommer hit. Jag behöver PLATS till våren, helt klart :) Tror det börjar bli dags att införskaffa skruv, plugg och amplar :P

Kommentera inlägget här: