086

Svart Saab 9-5 taxi, Klarabergsviadukten, Stockholm.


Jo här har man ju spottat taxibilar förr ;)

Staffan frågade i en kommentar till förra inlägget hur många gånger jag hoppade tillbaka till 084 när vi var i Visby för ett par veckor sedan. Staffan kör ju med sina egna prettoregler där man måste fotografera varje skylt[1] och medan vi spottade tillsammans så körde jag typ likadant. Mest började jag om på 084 för att jag lyckades fotografera en lastbil precis som förra året i Visby (018). Det gick ju sådär med fotandet annars. Här är ett exempel (med en klassisk "fan, jag hade den på film"):



[1] Det är klart roligare med bilder. Men jag startade bloggen mest för att komma ihåg vilket nummer jag är på, har börjat om med platespotting flera gånger på grund av att jag glömt. Det är det där gratis peppet när man ser en skylt som är det viktiga, lyckas man få det på bild är det bonus.


Kommentarer
Postat av: staffan

Ja jädrar! Vilken upplevelse det där var. Är det förresten jag eller Morgan som flåsgarvar i bakgrunden? Att döma av rösten skulle det kunna vara vem som...

2009-07-09 @ 19:43:44
Postat av: Jon

Innan jag läste Staffans kommentar tänkte jag skriva nåt i stil med att skrattet omisskännligen kom från Staffan, men när jag lyssnade på det igen kan det sannerligen lika väl komma från Morgan, kanske till och med troligare!

2009-07-09 @ 21:18:11
Postat av: David

Vafan joppe!



Kom aldrig mer å kalla mig fuskare, ändra regler sådär mitt i! Spottat är spottat! Nu när du börjat glida på reglerna så skulle du ju i princip kunna upptäcka jordens häftigaste transformersbil som kanske råkar ha nummer 075 å då hoppa tillbaka några snäpp bara för att ha den i samlingen.



Jag har överseende med detta, men kom inte å kalla mig fuskare nå mer.

Postat av: morgan

jag har lyssnat på skratten. jag tror att det är jag som skrattar så där hysteriskt men frågan är om inte staffan dyker upp med ett fulskratt i slutet vilket gör hela lite lurigt.

2009-07-14 @ 21:49:31
Postat av: Joppe

Jag var ganska övertygad om att det var Morgan men nu med kritiska öron så känns det svårare att avgöra. Men jo, det är nog Morgan.



David, svar i din blogg biatch.

2009-07-15 @ 10:15:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0