Vad är nu detta?

Vad är nu detta? Leker Joppe med Lego? Är det vad han sysslar med när han åker hem till sina föräldrar? Nej, så är det inte.


När jag gick i trean på Kattegattgymnasiet så skulle vår klass göra projektarbeten i biologi om skogen. Min kompis Erik och jag bestämde oss för att tillverka ett massabruk i Lego. Vi var ganska lata av oss (och hoppade senare av biologikursen) så att sitta i ett eget rum och bygga med lego, lyssna på musik och snacka skit passade oss utmärkt. Resultatet, Legobruk, blev riktigt bra. Så bra att vår lärare bad att få ha kvar det ypperligt pedagogiska modellbygget på skolan. Där har det stått i sju år tills min far hämtade hem skapelsen. Jag tycker det vore synd att demontera allt och bara glömma bort det. Istället tänker jag lägga ut bilder på det här till allmän beskådan. Det är lite jobb eftersom det plockades isär vid transporten och jag kommer inte hinna fixa klart det nu. Det får bli när jag är hemma i jul. Jag kommer lämna ett meddelande på Joppes Gröna Rum när det är klart. Detta är alltså ingen vanlig blogg, bara en hemsida om ett gammalt projekt som jag utnyttjar mitt bloggkonto till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback