Legobruks psykologi

Titta på figuren längst upp till vänster på sidan. En second hand uniform, en liten mustasch, en ridpiska. Det är chefen, han bestämmer på Legobruk.  Vi kan kalla honom för Herr Brandt. Titta på figuren näst längst till höger. Han är en legoknekt (förlåt, den var dålig), han arbetar på bruket, vi kan kalla honom för Leffe. Trots att vi hade massor av legofigurer så lät vi riddare och pirater jobba på Legobruk. Skapelsen säger en del om vår humor om man tittar noga. Erik och jag odlade en speciell humor som inte uppskattades av alla, till exempel vår datalärare som gav oss underkänt efter att vi i en PowerPoint-presentation haft med en bild på Arnold Schwarzenegger. Vad är det för fel? Undrade vi. Det kunde vara kvinnoförnedrande, menade han. Eeeh.. Okej. Hur då? Det förstod vi aldrig, det kanske var ett välment men misslyckat försök till genustänkande på nittiotalet.

Kommentarer
Postat av: staffab

För helsike! Jag blir ju otålig. Mera lego-bilder. Jag är ruggigt nyfiken.

2006-11-13 @ 00:00:04
Postat av: Joppe

Hehe. Jag kan ju dessvärre inte ta några bilder nu. Men nu kommer strax ett nytt inlägg.

2006-11-15 @ 04:26:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback