En liten tanke

När jag gav namn åt figurerna så hände något. De blev levande. Tanken var ju att bara lägga upp några foton på Legobruk men har man tagit ett steg till så lockas man att ta ett till. På blogg.se kan man inte välja att publicera inlägg i omvänd kronologisk ordning, vilket man ju visserligen inte ska göra på bloggar, och eftersom denna sida inte är tänkt som en blogg så blir det lite fel. Men nu är det som det är. Och jag tänker, vilken dokusåpa man skulle kunna göra. Bruket! Maktkamp på kommandobryggan, strejker, kärlek, ond bråd död, intriger. Herr Brandt piskar på men vet inte att arbetarna planerar en kupp. Kenta i kokeriet lever ett dubbelliv och heter inte alls Kenta egentligen. Lagerknegaren Lage stöter på personalchefen Lena men är det kärlek eller vill han bara ha en gräddfil till längre fikaraster? Yngve kör truck men drömmer om de stora vägarna. Ja det går ju att göra hur mycket som helst.  Ett antal avsnitt som så klart avslutas med en Christmas Special – avsnittet börjar med att någon får den otacksamma uppgiften att klättra upp i skorstenen och sätta dit en julgran. Sen så är det fest, tallarna sups upp istället för att bli papper. Lage bekänner färg. Herr Brandt kryper till korset. Yngve köper en lastbil. Alla lyckliga. Men nej, tanken är lika underhållande som dum. Det faller på att Legot befinner sig 50 mil härifrån.1 Även om ”inspelningen” skulle kunna ske under en intensiv vecka i vinter för att sedan ”sändas” en gång i veckan under våren så blir det bara ett projekt för mycket för min del. Men om ropen skallar…  


1 Och tur är nog det, annars hade jag säkert snöat in på att bygga ihop varenda sats jag någonnsin haft med hjälp av
den här sidan. Jag har upptäckt minst 60 olika byggsatser som jag haft. Ponera att detta var under en tioårsperiod, säg 84-93, så är det en legosats varannan månad. Det kanske inte är så mycket egentligen.

Kommentarer
Postat av: Micke von Vmo

Mera lego till folket!

2006-11-15 @ 05:09:22
Postat av: em

tankarna vandrar till min gamla riddarborg och hur vi brukade dela den på hälften och kriga stenhårt mot varandra! Kolla in den nya filmbloggen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback