Brickfilm

Slösurfade lite på temat Lego och hittade fram till sidor som www.brickfilms.com. Att göra film av Lego med enkla medel verkar vara en populär verksamhet. Jag hade enbart tänkt mig att göra stillbildsreportage men nu börjar man bli sugen på att fixa nån liten filmsnutt åtminstone. Jag äger ingen webcamera men gjorde ett litet försök med stop motion teknik med min digitalkamera av märket Sony DSC-W15. Det är den berömda scenen från Sagan om Ringen där orcherna kidnappar Merry och Pippin och har ihjäl Boromir. Det är riktigt dåligt faktiskt, men det var kul att pröva. Hade säkert blivit lite bättre om jag varit noggrann när jag flyttade runt figurerna, om jag hade planerat det överhuvudtaget och framförallt haft tid och lust att måla dem. Musikvalet var självklart. Skapelsen finns nu i alla fall här.
(update: det är alltså ingen legofilm utan figurer från Games Workshop)

Det finns massor av Legofilm på youtube men det mesta är föga förvånande skräp.

Kommentarer
Postat av: Gustav Westling

Hej, skulle du kunna tipsa mig om programmet som du använde?



För jag är jättesugen på att göra en Stop Motion film, tack.

Postat av: Joppe

Hej. Jag minns tyvärr inte vad programmet hette :(

2009-03-24 @ 10:16:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback