Joppes Gröna Rum

Ännu ett Truck Stop på den binära motorvägen. Hälsa på hos killen som myntade ordet krukväxtblogg.

Kust till kust

Kategori: Allmänt

Hej på er! Nu är jag tillbaka i Uppsala efter en massa resande. Efter Bohuslän så for jag till Gotland och sen blev det en oplanerad tripp till Malmö. Alltid trevligt att semestra med Småland som bas. Från kust till kust. Just "Kust till kust"-tåget gick dock åt helvete. Jag befann mig i Växjö för att ta ett tåg mot östkusten.


Jag har sedan jag flyttade till Uppsala haft en jäkla otur med tåg. Inställda tåg, försenade tåg, tåg som gått i tid men senare försenats av allt ifrån gräsbränder till krock med älg. Urspårningar, evakueringar, strömavbrott, bromsfel, signalfel och stormfällda träd. Det är väl bara en terrorattack som fattas. Men det lär ju inte hända eftersom staten med hjälp av den nya FRA-lagen kommer hitta det sms som lyder "Grabbar! Vi spränger 17.08-tåget mot Kalmar!"


I de flesta fall har jag bara kommit fram lite senare och jag har fått massor av gratisresor tack vare SJs generösa resegaranti. Felet med "Kust till kust"-tåget häromdagen (som berodde på "en dörr som inte gick att stänga" - exempel på när modern teknik suger) höll dock på att sluta illa då jag hade en färja att passa, men som tur var gick det en buss till Oskarshamn som var framme i grevens tid.

Kommentera inlägget här: