Joppes Gröna Rum

Ännu ett Truck Stop på den binära motorvägen. Hälsa på hos killen som myntade ordet krukväxtblogg.

Teorier rörande Hertiginnan Anne af Uppsala

Kategori: Allmänt

Okej folks, här kommer min avhandling:


Det hela är ett konstprojekt


För:


Det känns ganska uppenbart när man följer Annes blogg att hon genom att driva folk till vansinne vill väcka våra tankar om livet. Samtidskonstens roll är att provocera och väcka tankar vilket Anne onekligen gör i sina frekventa blogginlägg.


Emot:


Det är för välgjort. Ett så utstuderat konstprojekt borde resultera i en toppnotering på artfacts.net och det finns ingen konstnär i Uppsala som ens närmar sig en så bra placering.


Kommentar:


Min favoritteori, men den känns långsökt.


Hertiginnan är på allvar


För:


Hon säger det själv. Anne är konsekvent och tror att hon lever ett "lyxliv"


Emot:


Vi får inte veta någonting. Allt är hemligt. Om hennes liv är så välfyllt av viktiga saker som hon påstår så skulle hon inte ha tid att blogga så ofta. Hon påstår att hon har "7000 unika besökare" i veckan. Enligt bloggtoppen.se så har hon 28,178 sidladdningar sedan 26/3-07

och 20,934 unika besökare sedan samma datum. Själv har jag enligt samma källa 18,701 sidladdningar sedan 27/4-07 och 13,113 unika besök. Då borde jag alltså enligt Annes beräkningar ha typ 4500 unika besökare i veckan. Varifrån får Hertiginnan sin statistik?


Kommentar:


Om detta stämmer så stämmer även nedanstående kategorisering.


Hertiginnan är sinnesslö/desillusionerad


För:


Anne förstår inte ironi. Anne sysslar med Tarot, så jävla nittiotal liksom. Anne tror att en visit "hemma hos" Anders Björck, intervjuer i gymnasietidningar och luncher på Kvarnen och Lilla Huset med "viktiga människor" skulle tyda på ett "drömliv". Eller så lever Anne i illusionen att hon är speciell på riktigt. Hon är väldigt nyfiken på mitt liv och vill få ta del av de saker jag gör, trots att jag bara leker med livet.


Emot:


Har man möjlighet att skriva så många inlägg om man sitter inspärrad på Ulleråker? Hennes beskrivingar av mig är stor humor. Jag har haft förbaskat kul åt det och jag brukar inte skratta åt folk som inte har huvudet på skaft.


Kommentar:


Antagligen vad de flesta tror.

  

Anne vill bara provocera


För:


Hon dissar folk till höger och vänster och tycks sakna allmän respekt för människor. Hon driver långdragna diskussioner med andra bloggare. Hon hävdar sin exklusivitet och säregnad. Till exempel genom att säga att hon inte vill åka tunnelbana med pöbeln. Hon tjänar pengar på sin reklam då hon har många besökare. Hon skriver så mycket att hon inte minns vad hon sagt vid tidigare tillfällen.


Emot:


De flesta kommentatorer på Hertiginnans blogg borde se mönstret. Det gör de inte. Det kanske visserligen säger mer om bloggare i allmänhet än om Anne.


Kommentar:


Kanske den mest trovärdiga förklaringen.


Oavsett vad sanningen är så är hon underhållande. Vad tror ni?


Lyxig lunch med Hertiginnan Anne af Uppsala.

Här ser vi Anne sitta och njuta det goda livet med en väninna. Det handlar helt klart om ett så kallat "first class establishment". Nånstans runt Stureplan vad? Lägg märke till den halvätna kebabtallriken och de pittoreska lapptäckena. Hertiginnnan vill bara synas med samhällets grädda. Visst är det kronprinsessan Victoria vi skymtar i bakgrunden? Vickan verkar lyckligtvis ha blivit av med sina ätstörningar, en kebabrulle till! Anne är beredd med mobilkameran för Alex Schulman lär vara på ingång. Titta på inredningen en gång till. Valnötfanér! Alla hemmansägares dröm! Och de snygga lamporna med förstklassig eldragning, för eliten skys inga medel. Detta är drömlivet!

KOMMENTARER:

  • Designa din blogg - För dig som vill sticka ut i mängden säger:
    2008-03-08 | 03:38:20
    Bloggadress: http://www.designadinblogg.se

    Nu så har jag en tävling hos mig igen där du kan vinna en webcam, så kika in hos mig vettja och var med i tävlingen!

    http://www.designadinblogg.se/1204920239_ny_webcamtvling_vinn_.html

  • Marie säger:
    2008-03-08 | 07:16:03
    Bloggadress: http://mariwi.blogspot.com

    Hej Joppe!
    Intressant, jag skulle nog tro att det sista stämmer....men...jag har en till teori.
    Hkh tror själv på att hon rör sig i fina kretsar, med en lagom dos av att hon också vill provocera.
    Hon är med i Scientologerna, vilket är en sektliknande religion.
    Hon har vänner i Amway och funderar själv på att gå med.
    Hon är med i Ananda som är någon förening för personlig utveckling.
    Hon verkar vara inblandad i flera företag som sysslar med homepartys och värvar medlemmar.

    I Amway har dom ju en egen hierarki, pyramiden, samt att man blir hjärntvättad och tror att pyramidtoppen är mäktigast av allt annat.
    Jag kan tänka mig att Ananda är någor liknande.

    Det här vet jag inte hur jag ska formulera bra utan att låta främlingsfientlig, jag har för mig att hon är kurd, har inte kurder kanske ett annat sätt att se på "adeln", finns det inte stora släkter som är mäktiga inom sin folkgrupp hos dom?
    Många av skådespelarna och dom mäktiga personerna hon nämner har namn som mycket väl skulle kunna vara kurdiska.
    Av dom här anledningarna kan hon tro att hon rör sig bland högt uppsatta personer, kombinera det med en viss medfödd verklighetsförvrängning och en vilja att provocera, det är ju uppenbart att hon endast vill provocera när man läser i kommentarerna hos enarmad.blogspot.com
    Att hon skulle vara efterfrågad för intervjuer för stora tidningar etc där hon själv skulle få välja tidning låter alldeles orimligt, skulle en reporter ringa upp _Hej jag vill intervjua dig, vill du att det ska stå i aftonbladet eller expressen?
    Och allt detta hemlighetsmakeri, och skulle någon upptäcka att hon har skrivit något hon inte får så blir hon (hör och häpna) meddelad om det via en presskonferans!
    Hon verkar tro på mycket av det hon skriver. Skulle man gå in stenhårt för att luras så skulle man till exempel inte skriva att hon är mäktig för att hon är med i Buzzador där vem som helst kan vara med.
    Ville hon medvetet luras kasnke hon skulle ha valt något som faktiskt var imponerande?

    Jag tror slltså att hon kanske har en medfödd svaghet som gör att hon måste söka bekräftelse. Faller lätt för sekter, pyramidspel och homepartys där hon har en chans att intala sig själv att hon ska bli mäktig.
    Hon kan ha fin släkt i ett annat land men som är i stort sett okänd i västvärlden.
    Hon vill samtidigt provocera för att känna sig lite finare än andra.
    Många av dom som kommenterar är också hjärntvättade av amway mm, och håller ihop.

    Skulle hon verkligen röra sig med sveriges finaste kretsar så skull hon knappast bry sig om att kommentarskriga i privata bloggar.

    Men det är riktigt riktigt fascinerande det här, att man kan bli så intresserad att tankarna bara maler om henne!

    Ha i åtanke när du läser det här att det är skrivit en tidig lördagmorgon....kanske inte den bästa tidpunkten att formulera långa kommentarer.

  • Marie säger:
    2008-03-08 | 07:18:42
    Bloggadress: http://mariwi.blogspot.com

    det var en till grej också, men den kan jag inte skriva här, du får maila om det...
    langarsbo @ hotmail.com

  • Marie säger:
    2008-03-08 | 07:29:00
    Bloggadress: http://mariwi.blogspot.com

    förresten borde en kvinna med hennes umgängeskrets veta att man inte själv publicerar en tidningsintervju innan den kommit ut i tidningen ;D

  • Maria säger:
    2008-03-08 | 07:37:57
    Bloggadress: http://mariapettersson.blogg.se

    han inte läsa allt nu återkommer sen, vem är anne?

  • Natta säger:
    2008-03-08 | 08:15:00
    Bloggadress: http://naaatha.blogg.se

    hon har skrivit tusentals gånger till mig att jag liknar någon kvinna, bonnier eller vad fan hon heter. hon frågade mig vart jag jobbade för att tydligen skriva om mig på bloggen. det roliga var att allt var fel. hon tror att jag är modell fast det står klart och tydligt hår- och make up modell. Nej jag blir galen på henne. brukar inte svara eller kolla in henne längre.

  • David säger:
    2008-03-08 | 08:57:28
    Bloggadress: http://meningenmedlivet.blogg.se

    Jävlar vilken grundlig genomgång! Jag är imponerad! Jag tror på den sista teorin, men vill inte riktigt avfärda de andra heller. Hon har nog en släng av allt.

  • HKH Hertiginnan Anne af Uppsala säger:
    2008-03-08 | 09:23:32
    Bloggadress: http://veckomagasinet.se

    Joppe du har tagit med ett kort där jag vägde som mest please ta bort den. Jag väger i dag 16 kg mindre än på det kortet.

  • HKH Hertiginnan Anne af Uppsala säger:
    2008-03-08 | 09:30:33
    Bloggadress: http://veckomagasinet.se

    Det stämmer att jag är Kurd men hur det ser ut i vårt hemland är omöjligt för dig Marie att veta. Du vet inte ens varför vi är här och vad vi har gått miste om. Du låter inte främlingsfientlige utan bara utan visdom det är inte samma sak. Yttra dig inte om vår politik i våra hemländer. Jag skulle aldrig i en blogg tala om vilket släkt jag kommer i från och ni skulle aldrig kunna ta reda på det för jag har bytt efternman. Det för att kunna åka tillbaka och för att vår släkte är politiker och jag vill inte hamna i samma läge. Att vara politiker i Turkiet kan du vara på topp ena dagen för att andra dagen sitt i fängelset. Ni kan inget om våra länder så yttra dig inte håll dig i din lilla byn där ni inte har kontatk med yttre världen och låt de så förebli.

  • HKH Hertiginnan Anne af Uppsala säger:
    2008-03-08 | 09:44:46
    Bloggadress: http://veckomagasinet.se

    Ni försöker provocera fram till att jag ska börja berätta mer om min bakgrund. Men det spelar mig ingen roll hur ni än vrider och vänder jag skulle ändå inte lämna ut min bakgrund i en blogg när jag t.o.m har bytt efternamn. Endast jag i hela min släkt heter Polat i efternamn. Jag vill ha ett vanligt liv. Visste ni att hälften av Turkiet befolkning var kurder? Visste ni att i varje myndihet och politiska partier sitter kurder? Visste ni att 2 av 5 osmanska kungar var kurder? Visste ni att en av Turkiet presidenter var kurder. Är ni så obildade att ni tror att utan land utan makt? Hur kommer det sig då att judarna trots judendomen har makt. Marie du låter bara trångsynt och tvärr så är det en biverkan på att man bor i en liten by och aldrig kommer ut i det verkliga livet. Man famlar lätt i mörkret då. Har du någon gång läst historia eller varit insatt politisk. Nä nu vill jag inte gå in i politik heller annars hade jag inte bytt mitt efternamn. Det finns en stad i Turkiet som har mitt släkts namn pga av att vår släkt byggde upp staden. Det var 4 bröder och jag är ättling till dem. Mer kommer jag inte att skriva om min bakgrund hur ni än vrider och vänder på det hela. Tack godegud att jag
    är ensam om mitt efternman för annars hade ni verkligen granskat det hela och inte förstå att ni själva kommer att hamna i klistret.

  • HKH Hertiginnan Anne af Uppsala säger:
    2008-03-08 | 09:47:05
    Bloggadress: http://veckomagasinet.se

    Natta skriver om att hon är modell vilket inte stämmer för 5 öre. Var är hennes bilder i så fall? Sitter i sitt badrum och tar kort och påstår sig vara modell. Jag skriver om många bloggar på henne lät som om hon vore utvald för vad i så fall? för sin mytomani om modell jobb?

  • Bamsinnan säger:
    2008-03-08 | 09:50:14
    Bloggadress: http://bamsinnan.blogg.se

    Tack Joppe!
    Du skrev i min blogg att jag skulle gå hit och läsa ditt inlägg, och ta ställning
    Nu har jag läst inlägget, och vidhängande kommentarer.

    Det mest intressanta i det här inlägget, och i kommentarerna till detta, är att människor uppenbarligen finner det intressant att undra, fabulera om och överhuvudtaget ha åsikter om Hertiginnan.

    Ledsen, men det gör inte jag:)

    Mvh Bamsinnan

  • Eva (kramgo_72) säger:
    2008-03-08 | 09:52:20
    Bloggadress: http://kramgo72.wordpress.com/

    Vilka härliga teorier Joppe! *tummen upp* Jag tror nog att den sista du skriver stämmer bäst ändå, men Maries teori är inte dum den heller faktiskt.

    En sak är då säker - det är överhuvudtaget roande/underhållande läsning och har man en tråkig dag så kan man ju alltid "reta" HKH lite och se om hon nappar *ler sött* ;)

    Ha en fortsatt trevlig helg - stor kram

  • HKH Hertiginnan Anne af Uppsala säger:
    2008-03-08 | 10:23:29
    Bloggadress: http://veckomagasinet.se

    bilden är från en mässa i Fyris Park försök hitta stureplan i Uppsala om du kan

  • HKH Hertiginnan Anne af Uppsala säger:
    2008-03-08 | 10:26:46
    Bloggadress: http://veckomagasinet.se

    Bamsinnan är min svägerska och fattar inte hur du orkar med detta inlägg så långt

  • Marie säger:
    2008-03-08 | 10:29:17
    Bloggadress: http://mariwi.blogspot.com

    jag har inte sagt att det är på ett visst sätt när man är kurd, jag har inte påstått att jag vet något om det folkslaget, jag SPÅNADE att det kanske kan vara så. Jag har inte uttalat mig om turkiets politik och tänker så inte göra.
    Jag vet förövrigt vad anne hette i efternamn så det kan inte vara så hemligt.
    Ett påhopp att jag är trångsynt för att jag bor i en liten by och aldrig kommer ut i verkliga livet är bara rent och skärt skitsnack.
    Ja jag bor i en liten by, jag trivs med det, jag har inte alltid bott här utan har bott med annes mått mätt ett fint ställe också. Med annes mått mätt skulle jag kunna briljera med diverse saker men det gör jag inte för jag har inte det behovet.
    Eftersom jag är helt ointresserad av politik så struntar jag blankt i turkiets politik och ger mig inte i en sådan diskussion, jag ställde mina "påståenden" som en trevande fråga. Maktfrågan i turkiet låter jag någon annan svara för.

  • Fiona säger:
    2008-03-08 | 11:10:22

    *Till Joppe och Marie* Jag är en av Hertiginnans närmaste vänner. Jag är jurist. Joppe skriver en uppsats om en annan bloggare, som sträcker sig längre än mitt examensarbete i straffrätt. Du visar på en otrolig vilja att sätta dit Hertiginnan, på när som besatthet. Du och Marie har ett mindrevärdskomplex som kommer fram mot kvinnor som Anne. Nu råkar det vara Anne ni är besatta av då ni har tillgång till hennes blogg. Om Kronprinsessan eller en annan kändis hade haft en blogg, så hade låtit likadant. Jag förmodar att detta mindrevärdskomplex måste te sig i hög grad jobbig och energikrävande, då både du och Marie sitter fredagkvällar och lördagmorgonar och skriver uppsatser om Hertiginnan! Och vad falsk du är Marie, då hon skrev väl om dig och ville att folk skulle rösta på din blogg och ändå beter du dig såhär. Själv var jag hemma hos henne igår, innan jag skulle på min dejt med en åklagare, för att gå på hudvårdsklass och bli ompysslad. Allt hon utger sig för att vara är sanning. Om hon ljög, skulle väl hennes vänner kommentera det. Att ni tar åt er, innebär att ni är medvetna om, att i verkliga livet skulle ni aldrig kunna komma nära inpå en person som Anne. Hon har gjort sig av med vänner som betedde sig på det sättet ni gör. Personer som var avundsjuka och besatta av henne. Livet gick ut på att sätta dit Anne. Roligt det måste vara för att veta att er uppsats är Annes leverbröd. Puss till Joppe och Marie, två hängivna stalkers.

  • HKH Hertiginnan Anne af Uppsala säger:
    2008-03-08 | 11:29:14
    Bloggadress: http://veckomagasinet.se

    Den där Natta är besatt av min blogg varför ljuger hon?

  • Marie säger:
    2008-03-08 | 11:29:19
    Bloggadress: http://mariwi.blogspot.com

    what ever, jurist fiona.
    Jag har inte bett Anne ragga röster om mig, och jag tänker inte tro att det var hon som avgjorde att jag blev en av vinnare endast på grund av HKH.
    En person med Annes påstådda status borde skämmas ögona ur sig när hon klampar in i folks bloggar och kastar ur sig olika negativa kommentarer som egentligen är helt orelevanta för innehållet.
    Jag är inte det minsta avunsdjuk på annes eventuella livsstil, jag har valt att bo på landet, valt att vara bonde och tar hellre djurs skit än människors.

    Men ge mig bevis så är jag den första att be om ursäkt, dock tänker jag inte vara avundsjuk oavsett, jag trivs med mitt liv.

    Och även om Anne valde att be sina vänner rösta på mig så var det hennes val, och då förutsätter jag att det var för att hon gillar det jag skriver i övrigt. Jag spelar inte med i hennes spel för det och tror på luftslottet först när jag blivit bevisad sanningen. Hur et jag att ens du existerar som jurist?

    Om man inte ifrågasätter hade jorden fortfarande varit platt. Ifrågasätta och avundsjuka är två helt olika saker.

  • Emma säger:
    2008-03-08 | 11:49:04
    Bloggadress: http://fashionmom.blogg.se/

    Jag är verkligen förvånad över intresset kring Hkh. Om ni verkligen tycker så varför då ens följa hennes blogg till punkt och pricka därmed leder detta till en slutsats att ni är "nyfikna och intresserade läsare" vilket kanske är för övrigt hennes mål att uppnå med bloggen och det har hon tydligen lyckats med till viss del.
    Mariwi vad det inte dig hon hade skrivit om några "rösta på henne" inlägg och kolla här vad du skriver om henne. Var är tacksamheten, undrar jag. Du kanske bryr dig inte om hennes insatser men du borde i alla fall se goda gärningen bakom det hela.

  • Fiona säger:
    2008-03-08 | 12:04:55

    Marie, du är en fis i rymden. Orka bevisa något för en okunnig bonde som luktar skit.

  • Emma säger:
    2008-03-08 | 12:08:00
    Bloggadress: http://fashionmom.blogg.se/

    Till Mariwi;
    "ifrågasätta" och "avundsjuka" är så klart två olika företeelse med hårstrå-tunn skillnad. Med det menar jag att den först nämnda är en handling medan den sist nämnda är en känsla dock är skillnaden hårstrå-tunn för att en sådan känsla som "avundsjuka" kan resultera i en handling som "ifrågasätta".
    Du tror inte att hkh lever ett lyxliv och att fiona är en jurist, rättare sagt säger du att du inte vet och vill ha ett bevis på det. Då får du också bevisa att du Inte ifrågasätter henne pga avundsjuka.

  • Emma säger:
    2008-03-08 | 12:15:11
    Bloggadress: http://fashionmom.blogg.se/

    Till Natta;
    Snacka om att dra nytta av det hela!!!

  • yegane säger:
    2008-03-08 | 12:16:46

    Hej hej! Just nu har jag en tävling på min blogg!

    www.yegane.blogg.se

    Det enda du behöver göra för att vinna är att skriva en förklaring om varför just du ska vinna. Enkelt va ;)

    Ha en bra dag!

  • Marie säger:
    2008-03-08 | 12:46:20
    Bloggadress: http://mariwi.blogspot.com

    Fiona: Att vara anonym i sådana här "debatter" ger inte speciellt stor trovärdighat. Du är också fördomsfull hör jag.
    Emma: Jag kan inte bevisa det på annat sätt än att jag valt att leva mitt liv på landet istället för att jag valt att springa på vipkvällar och tillställningar.

    Presenterar man sig som hkh gör på sin blogg så är man dum om man inte räknar med att bli ifrågasatt.

  • fiona säger:
    2008-03-08 | 13:00:25

    Välj då att lägga ner din energi på ditt "självvalda" liv som bonde. Ser du Anne ifrågasätta dina inlägg om ditt bondeliv? Nej, för hon är inte avundsjuk på ditt liv.

  • Marie säger:
    2008-03-08 | 13:05:58
    Bloggadress: http://mariwi.blogspot.com

    jag målar heller inte upp mitt liv som något extraordinärt så jag förväntar mig ingen avundsjuka.
    Och så länge du fortsätter att vara anonym-jurist-fiona så existerar inte dina påståenden i verkligheten heller.
    Du är fördomsfull och tro att du är finare än någon annan, det är lätt att vara så när man bara är ett namn på nätet.
    For all I care kan du ta dit examensarbete i straffrätt och stoppa upp någonstans.

  • HKH Hertiginnan Anne af Uppsala säger:
    2008-03-08 | 13:19:59
    Bloggadress: http://veckomagasinet.se

    Marie om du inte bryr dig om Fiona varför skriver du då svar till henne? lite motsägelsefull är du också.

  • Angelica säger:
    2008-03-08 | 13:26:25
    Bloggadress: http://pelicaistoravarlden.blogg.se

    Jag tror bara att hon är i desperat behov av uppmärksamhet...

  • sabina säger:
    2008-03-08 | 13:30:53
    Bloggadress: http://sabinabergstedt.blogg.se

    hej!
    Fick en kommentar på min blogg om att jag skulle gå in och läsa här och ta ställning.

    Jag tycker absolut att inlägget var väldigt underhållande att läsa.
    Men det stannar där.

    Jag måste säga, Joppe, det var en väldigt bra skriven text då den inte var stötande utan mer bara "spåning" kring Annes person, till skillnad från många andra texter jag läst om henne.

    Marie däremot, vad ska du med bevisen till? Jag tror helt ärligt inte att din tanke om Anne spelar så himla stor roll och just därför kommer du aldrig att få några bevis.

    Jag kan även konstatera detta, är Anne sinnesrubbad på något vis så är vi det allihopa.

  • Eva (kramgo_72) säger:
    2008-03-08 | 13:31:05
    Bloggadress: http://kramgo72.wordpress.com/

    Inte skulle då jag anlita en jurist som säger så här:
    "Postat av: Fiona

    Marie, du är en fis i rymden. Orka bevisa något för en okunnig bonde som luktar skit.
    2008-mar-08 @ 12:04"

    Jag trodde nog att jurister kunde "ta" saker och ting på bättre sätt än andra... *ryser*
    Nu börjar det här vara på sandlåde-nivå tror jag!

    Men medge att det är spännande att följa detta!!! *lutar mig tillbaka i min 5000 kr's skrivbordsstol och väntar spänt på fortsättningen i den här såpan*

  • Evans säger:
    2008-03-08 | 13:33:47
    Bloggadress: http://evans.blogg.se

    Jag orkar inte diskutera denna hkh, men vad är egentligen Amway? Enligt nedanstående länk har det att göra med kastruller och tvättmedel??

    http://www.grannar.se/annonser/visa/annons54914.htm

  • fiona säger:
    2008-03-08 | 13:33:53

    Hellre stoppar jag mitt examensarbete upp någonstans än stoppa upp min hand i en kossas arsle. ahahah

  • Anne von Polat säger:
    2008-03-08 | 13:34:52
    Bloggadress: http://veckomagasinet

    Marie -Fiona har inte påstått att hon är finare. Det är din tolkning för du känner att hon redan är finare än dig när du själv ändå påstår det. Ingen kan förnedra dig utan din tillåtelse men nu tillåter du att Fiona får känna sig finare än dig fast det inte var hennes tanke.

    JOPPE-det är inte kebab vi äter på bilden. Det fanns olika maträtter att äta. Det vi åt var oxfile men jag gillar inte kött så mycket därför så finns oxfile´kvar på maten.

  • Emma säger:
    2008-03-08 | 13:48:31
    Bloggadress: http://fashionmom.blogg.se/

    du har valt att leva på landet och hon har valt att springa på vipkvällar och tillställningar.
    Varför ska du då ifrågasätta?? Alla lever ett liv som dem själva har valt. Varför ifrågasätter ingen att du har valt att leva på landet med koskitsdoft i luften. Personligen tycker jag inte att man kan kan välja allt på livet eftersom alla inte har likvärdiga resurser.
    Enligt dig måste man vara dum om man inte räknar med att bli ifrågasatt och enligt mig måste man tänka sig för innan man ifrågasätter. Hennes liv eller hennes presentaion berör henne och inte ngn annan, om du nu blev berörd på ngt sätt av det hon skriver har du naturligvis rätt att ifrågasätta men du får då vara mer specifik i din ifrågasättning.

  • Emma säger:
    2008-03-08 | 13:55:42
    Bloggadress: http://fashionmom.blogg.se/

    min förra kommentar är till mariwi, jag glömde skriva det bara...

  • anna säger:
    2008-03-08 | 14:00:51
    Bloggadress: http://annarunemyr.blogg.se

    Menar du allvar? Jag tycker inte du borde sitta där och dissa Hertiginnan Anne pp det viset, det säger ju mer om dig än om henne faktiskt. det säger mig att du själv är en liten patetisk stackare utan liv som, för att hävda dig själv, måste dissa någon som faktiskt är högre uppsatt och mer betydelsefull än du själv. Det är tecken på låg självkänsla så i själva verket skulle du behöva jobba på den biten innan du skriver meningslösa inlägg om sådant du inte har en aning om, i det här fallet Hertiginnan.

    Men exakt vad var det jag skulle ta ställning till? Jag har ingenting som helst emot att Hertiginnan skriver sin blogg som hon gör, den är faktiskt mkt underhållande och jag tänker inte sitta och spy galla på någon som inte gjort mig något ont. Jag har annat att lägga min energi på. förresten kan du vara snäll och sluta skicka länkar till liknande inlägg där du bara är ute efter att folk ska läsa din blogg, jag är föga intresserad.

  • Eva (kramgo_72) säger:
    2008-03-08 | 14:04:15
    Bloggadress: http://kramgo72.wordpress.com/

    Man måste ju ifrågasätta saker och ting om man är osäker på svaret, eller hur? Det finns ju vissa motsägelsefulla saker i den här diskussionen som är sååååå spännande att följa. ;)

    "Tack godegud att jag är ensam om mitt efternman" säger förresten HKH... Det ska möjligen vara för att damen i fråga har klämt dit ett litet "von", för annars så finns det 197 personer som heter Polat i Sverige.

    Ha en fortsatt trevlig helg - sup & svälj! ;)

  • Evans säger:
    2008-03-08 | 14:06:07
    Bloggadress: http://evans.blogg.se

    Anna: Om inte jag minns helt fel så var det ju hon som började att skriva om/dissa Joppe först.

  • Emma säger:
    2008-03-08 | 14:12:06
    Bloggadress: http://fashionmom.blogg.se/

    till Eva (kramgo_72)
    En av egenskaperna för en bra jurist är att förvåna en vilket fiona här har lyckats med det.
    Hoppas du nu inte blir tvungen att bevisa för mariwi att du just nu sitter på en 5000 kr stol och följer detta.

  • Emma säger:
    2008-03-08 | 14:22:02
    Bloggadress: http://fashionmom.blogg.se/

    Till Eva;
    inom hennes släkt är det bara hkh som är ensam om sitt efternamn som hon tydligt säger att hon har bytt.
    Om du nu ändå vill kolla på antalet bör du då kolla vilket antal "von polat" har.

  • Emma säger:
    2008-03-08 | 14:35:34
    Bloggadress: http://fashionmom.blogg.se/

    Till Evans;
    Amway handlar om kastruller, tvättmedel etc. Det stämmer men enligt Marie är Amway "en egen hierarki, pyramiden, samt att man blir hjärntvättad och tror att pyramidtoppen är mäktigast av allt annat"
    Marie, man kan handla tvättmedel hos dem för att tvätta kläder inte hjärna.

  • Anne säger:
    2008-03-08 | 14:43:16
    Bloggadress: http://veckomagasinet

    Marie din ärthjärna jag har inte ens hunnit att gå med vare sig Amway eller Mary Kay jag hinner inte så varför står du här och tycker så djävla mycket. Marie sök hjälp du har allvarliga problem om du inte har bättre för dig än att granska mitt liv. FAn skapa dig ett eget vetja hur sjuk får man vara egentligen.

    Det är mina planer att gå med i den mån jag hinner. Vaddå för djävla hierki vad snackar du om? Är du så puntad eller? Har du fått ko gödsel i hjärnan eller?

  • Hertiginnan säger:
    2008-03-08 | 14:57:55
    Bloggadress: http://veckomagasinet

    EVANS-Jag har aldrig dissat Joppe utan granskat hans kläder vilket han själv bad mig om. Jag har inget otalt med Joppe.

    Evans skaffa dig ett liv och låt mig vara i fred du gör bara ner dig själv

  • Marie säger:
    2008-03-08 | 15:09:07
    Bloggadress: http://mariwi.blogspot.com

    jag inser nu att detta är antingen påhittade personer eller barn i kiss och bajs-åldern jag diskuterar med. Jag lämnar denna sandlåda, kommer att skriva ett eget inlägg senare om detta.
    Anne och hennes påhittade/hjärntvättade anhängare bekommer mig inte.

  • Hertiginnan säger:
    2008-03-08 | 15:11:35
    Bloggadress: http://veckomagasinet

    Joppe hur kan du påstå att jag saknar respekt för människor. Jag har ju aldrig granskat dig på detta sätt. Jag har tyckt till om kläder vilket du bad mig om. Du säger emot dig själv hela tiden när du granskar. De som känner mig känner inte igen mig i din text för du svamlar bara i mörkret. Det lät som om kortet var taget hemma hos mig men det är på Fyrispark på en mässa.

    När jag pratar om olika restaturanger så har det inte med mitt liv att göra. Jag har besökt varenda restaruang nästan i Uppsala men kanske inte orkar ta kort jämt på alla. Du är trångsynt Joppe nästa gång så får du smaka på din egen medicin. Jag tänker inte låta dig smaka utan du kommer möta någon som dig själv för att förstå bättre. Jag orkar inte hämnas eller sätta dit dig. Du är för trångsynt helt enkelt. Synd att du inte har distans till det jag skriver och tror blint på din egen tolkning av det hela. Vad ska jag med Schulman till föresten? Vaddå är han statschef eller? Om du ser upp till honom och pratar om honom undrar man vad som försigår i din hjärna. Sedan när blev en bloggare (Schulman) statussymbol?????????????

    Nej jag rör mig inte bland B kändisar jag rör mig bland akademiker.

  • Evans säger:
    2008-03-08 | 15:14:30
    Bloggadress: http://evans.blogg.se

    Anne: Jag får tacka för din kommentar hos mig, men vill tydliggöra att jag inte googlat på ditt namn. Jag var inne på grannar för ett tag sedan och fann den där presentationen där. Nästa gång du vill vara otrevlig i mitt kommentarsfält kan du se till att ha alla fakta samlade först.

  • Hertiginnan säger:
    2008-03-08 | 15:18:11
    Bloggadress: http://veckomagasinet

    Till Eva-kramgo

    Man kan inte peta dit ett von i ett efternamn om det inte finns underlag för det. Jag har tagit min mors flicknamn von Polat för att inte förknippas med det jag är född till.

    Har du ingen allmänbildning Eva? Försök att peta dit ett von i ditt efternam få se om det går ärthjärna. De som heter bara polat är inte släkt med namn. Hitta någon som heter von Polat och det hittar du bara hos min mors släkingar. Vi är ensamma med det efternamnet.

    Jag har det namnet på körkortet och passet också. Det står så i uppsalatidningen också.

  • Hertiginnan säger:
    2008-03-08 | 15:24:54
    Bloggadress: http://veckomagasinet

    Marie om mina besökare inte förekommer dig varför skriva om det? Nu var du motsägelsefull igen.

    De skriver bara vad du förtjänar om det är kiss och bajs så får du fundera lite varför. Du är falsk och det går inte att nå dig därav språket. De tycker inte att diplomati når dig.

    Glöm inte att medelåldern på bloggarna är ca 16 år gammla också. Det kan vara småbarn som kommenterar. Men som man bäddar får man ligga Marie.
    Jag är väldigt förvånad över hur falsk en människa kan vara. Jag håller med en av mina besökare som skriver att du har givit falskheten ett ansikte.

  • Hertiginnan säger:
    2008-03-08 | 15:25:22
    Bloggadress: http://veckomagasinet

    Marie om mina besökare inte förekommer dig varför skriva om det? Nu var du motsägelsefull igen.

    De skriver bara vad du förtjänar om det är kiss och bajs så får du fundera lite varför. Du är falsk och det går inte att nå dig därav språket. De tycker inte att diplomati når dig.

    Glöm inte att medelåldern på bloggarna är ca 16 år gammla också. Det kan vara småbarn som kommenterar. Men som man bäddar får man ligga Marie.
    Jag är väldigt förvånad över hur falsk en människa kan vara. Jag håller med en av mina besökare som skriver att du har givit falskheten ett ansikte.

  • Hertiginnan säger:
    2008-03-08 | 15:26:10
    Bloggadress: http://veckomagasinet

    Marie om mina besökare inte förekommer dig varför skriva om det? Nu var du motsägelsefull igen.

    De skriver bara vad du förtjänar om det är kiss och bajs så får du fundera lite varför. Du är falsk och det går inte att nå dig därav språket. De tycker inte att diplomati når dig.

    Glöm inte att medelåldern på bloggarna är ca 16 år gammla också. Det kan vara småbarn som kommenterar. Men som man bäddar får man ligga Marie.
    Jag är väldigt förvånad över hur falsk en människa kan vara. Jag håller med en av mina besökare som skriver att du har givit falskheten ett ansikte.

  • Hertiginnan säger:
    2008-03-08 | 15:46:15
    Bloggadress: http://veckomagasinet

    Evans man kan inte peta dit ett von i ett efternamn om det inte finns underlag för det.

    Oj vad du verkar vara allmänbildad om du tror att jag kan peta dit von i mitt pass och körkort. Det står även von Polat i tidningen. Det är min mors efternamn och vem hon är och vart hon kommer i från angår inge och jag kommer heller inte nämna det. Mina föräldrar kommer från olika ställen.

    Jag har bytt till min mors flicknamn. Dog du eller Eva eller evans eller vad du nu vill kalla dig? Har du problem med mitt efternamn kan du väl polisanmäla mig din dåre. Snacka inte så mycket om du nu inte vet vad du pratar om. Mitt efternamn är från Europa och har inget med resten att göra som bara heter Polat.

    Vi på mammas sida är ensamma om von Polat.

  • Mia säger:
    2008-03-08 | 15:57:49
    Bloggadress: http://mialutt.blogspot.com

    Ok, vad har det blivit av det här egentligen? Orka!

  • Emma säger:
    2008-03-08 | 16:08:45
    Bloggadress: http://fashionmom.blogg.se/

    Till Mariwi
    " Postat av: Marie
    jag inser nu att detta är antingen påhittade personer eller barn i kiss och bajs-åldern jag diskuterar med. Jag lämnar denna sandlåda, kommer att skriva ett eget inlägg senare om detta.
    Anne och hennes påhittade/hjärntvättade anhängare bekommer mig inte."
    Är det med detta kommentar du inte ska bekomma oss så kallade anhängare.
    Nu är det läge för analys:
    1-"jag inser nu att detta är antingen påhittade personer eller barn i kiss och bajs-åldern jag
    diskuterar med."
    Svar: ingen av oss här är under 30 så vi är inte i kiss-bajs åldern och så är vi riktiga människor till fullo. Nu förvånar jag även mig själv eftersom jag överhuvudtaget byggt en sådan mening som föregående men vad ska man göra när en VUXENperson inte begriper VUXNASVAR, jo, då måste man vara klar, tydlig och enkel i sitt yttrande.

    2-"Jag lämnar denna sandlåda, kommer att skriva ett eget inlägg senare om detta."
    Svar: oj, vad intressant!!!!

    3-"Anne och hennes påhittade/hjärntvättade anhängare bekommer mig inte."
    Svar: Oj oj oj här kan man göra mycket analys men jag ska hålla mig till -kort och gott-
    jo, här har du ju ett bevis på att vi har bekommit dig för annars skulle du inte ge en sådan svar.Du kunde ha gett ett mer inteligent-svar. Om ngn nu skulle tycka att du har rätt på en grej, innebär alltså det att du hjärntvättade den personen. Personligen tycker jag att du försöker komma undan eftersom du inte klarar av att ge svar på tal. Istället byter du ämne och skyller ifrån dig men nej minsann vi har fortfarande fokus på dig...

  • Evans säger:
    2008-03-08 | 16:10:44
    Bloggadress: http://evans.blogg.se

    Jag har väl inte nämnt något om ditt "von"! Jag och Eva är inte samma person. Evans är mitt efternamn. Som Terry Evans, du vet? Jag vet mycket väl att inte vem som helst får ha ett von-namn.

  • Sara säger:
    2008-03-08 | 16:48:23
    Bloggadress: http://berlan.blogg.se

    Jag har ingen direkt åsikt, jag avstår från att uttala mig!

  • Eva (kramgo_72) säger:
    2008-03-08 | 18:14:44
    Bloggadress: http://kramgo72.wordpress.com/

    Nej jag har inte dött (men du kanske skulle ha glatt dig över det antar jag *fnissar*) - men jag har ju en del annat att göra än att sitta vid datorn hela dagarna. Jag måste ju även ta hand om hemmet, familjen, hunden, katten, fiskarna och hästen såklart!

    Det verkar iaf som någon här inte håller reda på vad hon skriver och till vilka hon skriver. Det är synd att stackars trevliga Evans ska behöva råka ut för dina felaktigt riktade kommentarer Hertiginnan. Jag hoppas verkligen att du har bett henne om ursäkt - en offentlig sådan skulle väl kanska vara acceptabelt i sammanhanget, kanske genom en presskonferens eller liknande...
    Jag kallar mig aldrig för något annat än Eva (Kramgo_72) - så du behöver aldrig vara rädd att jag skriver under "falsk flagg".

    Sedan har jag faktiskt inte Googlat på ditt efternamn - det finns andra sätt att ta reda på saker och ting än att använda googlandet. Det är inte bara du som har kontakter gumman... *ler sött igen*

    Varför skulle jag förresten ens tänka på att polisanmäla dig? Det var det fånigaste jag har hört! Polisen har bra mycket viktigare saker som de behöver jobba med.
    Jag ser bara ännu ett exempel på att du inte kan ta saker och ting med en liten "knorr" och rycka på axlarna åt det hela. Jag är konstant ironisk i såna här diskussioner där det är så lätt att få folk att hugga, om du nu inte redan har förstått det kära du.

    Sen vore det ju förståss väldigt intressant att se vad mer du kan kalla mig (och andra med för den delen). Looser, Ärthjärna, Dåre... Det spelar faktiskt inte nån större roll vad du, Emma, Fiona eller någon annan kallar mig - jag är lika glad ändå och tar livet med en klackspark (trots kronisk värk och massor med smärtstillande varje dag som gör att jag lever livet i en ständigt dimmig tillvaro). Det är såna här diskussioner som håller mig uppe - för skratt det är det bästa botemedlet som finns!

    Ha en fortsatt trevlig kväll!
    Kram

  • anna säger:
    2008-03-08 | 19:09:32
    Bloggadress: http://annarunemyr.blogg.se

    Evans: du borde lära dig att känna igen ironi och humor när du ser det. Om du läser Hertiginnans blogg med lite glimten i ögat kanske du fattar bloggen lite bättre. Fast du, som så många andra, hade kanske inte känt ingen humor, ironi och liknande ens om det hade dansat naket framför dig. Dessutom är det faktiskt så att det var bara kläderna hon dissade och hade du läst bloggen ordentligt hade du märkt detta. så det är så. därmed basta.

  • anna säger:
    2008-03-08 | 19:09:38
    Bloggadress: http://annarunemyr.blogg.se

    Evans: du borde lära dig att känna igen ironi och humor när du ser det. Om du läser Hertiginnans blogg med lite glimten i ögat kanske du fattar bloggen lite bättre. Fast du, som så många andra, hade kanske inte känt ingen humor, ironi och liknande ens om det hade dansat naket framför dig. Dessutom är det faktiskt så att det var bara kläderna hon dissade och hade du läst bloggen ordentligt hade du märkt detta. så det är så. därmed basta.

  • Olle säger:
    2008-03-08 | 21:49:42
    Bloggadress: http://enarmad.blogspot.com

    Jisses....man missar mycket när man är bortrest! :)

    Kan bara sammanfatta efter att ha läst alla dessa kommentarer; Fiona, Emma, Anna och HKH...ni framställer Er då verkligen inte som att Ni tillhör "det fina folket" när man läser era påhopp på folk här! Fast iofs har man ju hört att dom perversaste människorna finns bland adeln...haha...

    Jag gör som den kloka, verklighetsbaserade lantistjejen Marie och lämnar denna sandlådan nu... Jag har kvar min åsikt om HKH & hennes följe, och säger som Ingemar Stenmark sa nångång på 70-talet; "De ä svårt å förklar' fö' dom som ingt' begrip'"

    Bye bye...

  • Emma säger:
    2008-03-08 | 22:04:44
    Bloggadress: http://fashionmom.blogg.se/

    Till Olle;
    Ingemar Stenmark har rätt "De ä svårt å förklar' fö' dom som ingt' begrip'"
    Begriper du??

  • Olle säger:
    2008-03-08 | 22:15:41
    Bloggadress: http://enarmad.blogspot.com

    Emma: Jag begriper! Du gör det tydligen inte....

  • Johanna säger:
    2008-03-08 | 22:48:02
    Bloggadress: http://beatniks.bloggagratis.se

    Åh Joppe. Åh! Nu är jag paranoid, men är samtidigt fylld av vällust :D

  • anne von polat säger:
    2008-03-08 | 22:59:59
    Bloggadress: http://veckomagasinet.se

    Olle du verkar inte förstå vad det är med Marie som min krets inte gillar. Om jag nu har skrivit inlägg om henne att de ska rösta på henne så innebär det inte att jag vill att hon står vid min sida och tycker som mig. Det minsa hon kan göra som en normal människa är att inte angripa mig personligt.

    Det du Olle gjorde var inte personangrepp tvärtom så uppfattar jag charmen i din personlighet. Du må gilla Marie på ditt sätt för alla uppfattar varandra olika men hade hon gjort mot dig det hon gjorde mot mig skulle du som jag uppfatta denna människa falsk.

    Jag kräver inte mycket av henne bara att hon ska låta mig vara i fred ingen tvingar henne att läsa min blogg och ännu mindre att ge medhör till dem som angriper mig. Hon har givit falskheten ett ansikte och mina besökare tycker väldigt illa om henne. Vissa har skrivit på sandlådenivå vilket jag håller med om men vissa är väldigt unga också vilket många bloggare är.

    Emma begriper mer än dig Olle du är ju som sagt ändå en Bimbo.

    Joppe är väldigt oproffsig i sin text och stoppar lätt orden i min mun. Jag har aldrig påstått att jag är finare det är ett fenomen joppe själv har hittat på. Jag har VIP på Stureplan vill ni kan ni väl ansöka om det i stället för att ge er på mig. Jag är medlem av vissa saker vill ni kan ni också gå med men varför ger ni er på mig? Jag bor i centrala Uppsala ni kan också flytta hit om ni kan men varför ge er på mig. Jag umgås med akademiker då jag själv är en. Ni kan också studera och bli akademiker och umgås med akademiker varför ger ni på mig????????????

    Sätter jag käppar i hjulen på er? Det vanligaste kommentar jag får är "du tror at du är nåt" Jag tror inte tro gör man i kyrkan, jag vet att jag är nåt och det är det Joppe och Marie stör sig på. Ni kan också känna att ni är nåt om ni vill. Ni blir inte bättre av att ge er på mig. Ni måste gå tillbaka till er barndom och fix och trixa först sedan så måste ni fortsätta att tro på er själva. Stå på er annars gör någon annan det. Om jag nu skulle må dåligt av ert påhopp på vilket sätt skulle ert liv bli bättre av att jag mår dåligt?

    Ni förstår inte att ens liv blir inte ett snäpp bättre av att man trycker ner någon annan. Jag orkar inte ens trycka ner vare sig Marie eller Joppe. De har googlat på mig, sökt mig på facebook gått in på grannar you namne it. Snacka om att ha ett djävla tråkigt liv om det nu ger upp sina liv för att granska mitt. Joppe som påstår att jag är nyfiken på hans liv. Joppe vad kallar du denna kartläggning för om inte nyfikenhet? Fan va kritiker alltid talar emot sig själva.

    Olle har sin charm honom har jag inget emot och har aldrig haft det.

  • Olle säger:
    2008-03-08 | 23:10:31
    Bloggadress: http://enarmad.blogspot.com

    HKH:
    Jag har ju följt detta ordkrig, och jag kan inte hitta nåt falskt eller elakt påhopp från varesig Joppe eller Marie! Förstår faktiskt inte felet dom gjort?? Dom har granskat dig och din blogg, precis som du gjort med deras och flera andras bloggar!!
    Däremot hittar jag många omogna påhopp från både dig och dina "vänner"....både här, hos Marie och hos mig... Förklara gärna det bättre tack!
    Du verkar förresten ha en ganska egen uppfattning av vad en bimbo är....men det bjuder jag på! :)

    Fan..jag skulle ju inte skriva mer!!

  • Johanna säger:
    2008-03-08 | 23:13:02

    Nu satte jag min kommentar i en ny kontext, haha, passar ganska bra då också :)

  • Emma säger:
    2008-03-09 | 00:12:51
    Bloggadress: http://fashionmom.blogg.se/

    Olle då har vi ju olika uppfattningar om saken för enligt mig så är det ju du som inte har begripit. Rättare sagt har du såklart begripit det men inte i min rätta mening. Men det är ok.
    Sorry, we are thinking very different.

  • ME&MY säger:
    2008-03-09 | 11:17:29
    Bloggadress: http://desbarrar.blogg.se

    hon vägrar avslöja vad "blatciin" betyder men uppskattar om du bildbloggar om blommor igen =)
    Trevlig söndag/Johanna

  • Olle säger:
    2008-03-09 | 13:54:07
    Bloggadress: http://enarmad.blogspot.com

    Emma: Ber även här om ursäkt att jag nämnde dig ihop med bajskastarna! Det var fel av mig.
    Det är ok att du inte tycker jag har begripit...för jag tycker inte du har begripit heller! :)
    Det är bra att det finns olika uppfattningar om saker å ting...

    Att jag "klagat" på HKH beror inte på avundsjuka...utan att jag helt enkelt inte begriper hur folk kan tycka att det skulle vara fint att vara rojalist, adlig, tillhöra Stureplansgruppen, ägna sig åt scientologi, klä sig i dyra modekläder, vara jurist, akademiker eller nåt annat "statusyrke"....
    Jag har inställningen att vi är alla människor av samma skrot & korn! Vissa har av olika anledningar mer pengar än andra, vissa har förtjänat dessa pengar, andra inte. Men gör dessa pengar at man är bättre, "mer" än nån annan?? Är man mer värd?? Luktar ens fisar godare då??
    Svaret är: nej!
    Jag har irriterat mig på HKHs skrytsamma stil..det erkänner jag gladeligen, och jag tycker jag har rätt att tycka så! Jag gillar inte skrytsamma människor! Inte av avundsjuka, utan av att jag tycker synd om dom för att dom hela tiden måste hävda sin "status"...
    Sen kanske jag är korkad, eller en bimbo som HKH så felaktigt formulerar sig, men det bjuder jag på! (det heter nog himbo om det är en kille?)

  • Beswis säger:
    2008-03-09 | 14:58:11
    Bloggadress: http://beswis.blogg.se

    Jag måste säga att jag står på Joppes sida. Konsekvens: hertiginnan ska nu få smaka på beswis sylvassa sågningar. Checka bloggen för mer info.

  • Robert säger:
    2008-03-09 | 16:13:05
    Bloggadress: http://xrob.blogg.se

    Humor

  • HKH Hertiginnan Anne af Uppsala säger:
    2008-03-09 | 17:13:08
    Bloggadress: http://veckomagasinet.se

    Fan va folk klagar på mig. Det är väl inte mitt fel att jag inte orkar åka buss eller att promenera med stilettklackar till olika evangemang. Ja menar jag kan väl inte ha onda fötter när jag behöver mina fötter på ställen jag är på. Vaddå skulle jag gå i kängor till jobbet folk skulle ju skratta åt mig.

    En gång i mitt liv har jag haft tofflor på mig och gud så folk blev förvånade och undrade om jag var ritkigt frisk. Förstår ni att det är inte lätt att leva upp till sitt rykte heller. Jag kan väl inte rå över att min omgivning ser upp till mig?????? Det är ju nästan synd om mig att folk nästa ställer sådana krav på mig. Tror ni inte att jag skulle då och då vilja vara som alla andra? Men det kan jag inte för jag har ett jobb som kräver mycket, organisationer som tjatar på mig, intervju om mig hela tiden. Jag hinner inte ta en buss det skulle ta hela dagen för mig. Men med bil är jag på två ställen nästan samtidigt.

    Jag har ju tagit körkortet för att köra bil och inte buss. Jag har valt ett yrke som kräver att jag ser vårdad ut. Jag lever bland akademiker som inte skulle bjuda mig på nästa fest om jag kom i ecco skor. Hur skulle ni känna er om er omgivning hade dessa krav på er.

  • HKH Hertiginnan Anne af Uppsala säger:
    2008-03-09 | 17:54:52
    Bloggadress: http://veckomagasinet.se

    Olle-hellre en person som skryter än en person som försöker trycka ner andra.

    Jag skryter inte jag är bara mig själv och då uppfattas det genast som om jag skryter. Kan jag rå över att jag har valt att leva som jag gör? Jag skriver bara en blogg om mitt fantastiska liv. Har man inget liv ska man inte tråka ut folk med en blogg anser jag.

  • ann säger:
    2008-03-09 | 18:40:11
    Bloggadress: http://www.derknackarsch.blogspot.com

    Jag förstår inte varför folk skulle vara "besatta" av Hertiginnan Anne och hennes blogg. Jag förstår knappt någonting när jag läser den, allt är så osammanhängande. Det påminner lite som de inre monologerna i James Joyce "Odysseus", tankeflöden utan uppenbar mening och oförståeligt för det mesta. Hur någon kan få ut någonting av att läsa HKH:s blogg och hur de orkar debattera detta i en trädgårdsblogg är för mig en gåta.

  • Hertiginnan säger:
    2008-03-09 | 19:17:39
    Bloggadress: http://veckomagasinet

    jag förstår inte heller varför folk är besatta av min blogg.

  • Olle säger:
    2008-03-09 | 20:33:12
    Bloggadress: http://enarmad.blogspot.com

    HKH: Tolkar det som att du tycker jag tryckt ned dig? Om du bara förstod vad man skrev till dig skulle du fatta att det inte är nedtryckning det handlar om....

    Om folk ställde alla dessa krav på mig, som du påstår att folk ställer på dig, då skulle jag byta yrke. Låter ju som att du tycker det är jobbigt med alla kraven...att det "nästan är synd om mig"...varför ställer du upp då? :) För att folk ska beundra dig?
    Inte ditt fel att du inte orkar åka buss? Inte ditt fel att du inte orkar promenera med stilettklackar??
    Vems fel är det då isåfall?? *bara undrar*

  • Olle säger:
    2008-03-09 | 20:37:37
    Bloggadress: http://enarmad.blogspot.com

    Fan...jag skulle ju inte skriva mer om det här eländet!! :)

  • HKH Hertiginnan Anne af Uppsala säger:
    2008-03-09 | 21:36:44
    Bloggadress: http://veckomagasinet.se

    Olle det är som att säga att det är inte ditt fel att du jobbar vems fel är det då? vi alla väljer det liv vi lever eller hur? Marie påstår att hon har valt bondelivet har jag mycket svårt att förstå alla vill leva i storstan för det är det som helt enkelt är inne. Men sedan måste man leva upp till det liv man valt också.

    Jag kan inte rå över att mitt liv är intressant till den nivå att flera väljer att skriva om mig på det här brutala sättet. men lyxlivet har tydligen sitt pris dvs avundsjuka människor dras till en på ett negativt sätt. Om nu inte Marie är avundsjuk så får hon bevisa det. Tills det att motsatsen är bevisat kommer jag och mina läsare inte tro motsatsen. Hon är bitter och det är inte mitt fel. Såna som marie har man mött mycket av det är sådana som inte vill att folk ska tro att de är nåt s.k jantelagen komplexa människor. Hon påstår att jag försöker hävda mig hon själv skulle inte ens klara av att hävda sig. Vad skulle hon hävda sig med koskit? Jag skulle inte hacka på henne om hon inte hade tiggt om det.

    Joppe är inte vid sitt sinnes fulla bruk påstå att jag är nyfiken på hans liv, in my ass det är inte jag som gör C uppsats om hans liv. Söker mig på google, facebook, grannar you namne it. Killen är ju besatt genom sig själv lära man känna andra.

    Du Olle behöver inte gå Maries ärenden låt dig inte manipuleras därav ditt Bimbo namn. Den falske söker många vittnet och det är det marie gör dels genom att använda dig som sin torped. Hoppas hon kan åtgärda det en dag. När du väl behöver henne får du till svar att hon inte tvingade dig till att vara hennes torped. Hon är falsk och har givit falskheten ett ansikte. Skrev ett inlägg om mig igen och inte en kotte gick in och läste vad hon hade och säga. Det pga av att jag inte hänvisar mina läsare till hennes tråkiga blogg som handlar om koskit och åsnehuvud (hon själv).

  • Olle säger:
    2008-03-10 | 08:58:01
    Bloggadress: http://enarmad.blogspot.com

    Hmm...du borde låta någon icke-dyslektisk vän skriva åt dig, för ärligt talat så fattar jag knappt vad du menar! Konstiga, osammanhängande meningar... Det var inget elakt menat, utan bara fakta!

    Jag springer inga ärenden åt Marie, varför tror du det? Tror du inte jag har en alldeles egen åsikt om dig och ditt s.k. liv??
    Marie får svara själv på dina barnsliga påhopp om avundsjuka, koskit och åsnehuvuden! Det är inget jag lägger mig i. Jag känner inte henne personligen, men känner henne iaf bättre än dig och träffar henne och hennes familj på jobbet ibland. Tror faktiskt hon är väldigt nöjd med sitt liv på landet!
    Och jag kan lätt påstå att hon är 100% mer kvinna än vad du nånsin kommer att bli! Kvinnligheten sitter inte i stilettklackar, dyra märkes-tantkläder, långa naglar och smink!

    Din första mening här fattar jag inte; "Olle det är som att säga att det är inte ditt fel att du jobbar vems fel är det då?"
    Självklart är det mitt eget fel att jag jobbar med det jag gör! Jag har valt mitt jobb och jag trivs med att jobba med det jag gör! Men det var väl inte det frågan handlade om? Du gnällde om att det inte var ditt fel att du måste ha stilettklackar på dig!! Det är väl verkligen ditt fel!!! Ingen tvingar dig att ha dom på dig! Har man valt ett yrke som kräver att man går mycket så väljer man skor efter det! Du har valt helt fel skor, alltså är det ditt fel! :) Själv har jag skyddsskor från Jalas. Mycket komfortabla! :)

    Varför tror du automatiskt att folk är avundsjuka på dig och ditt s.k. liv bara för att dom kritiserar den ytliga och snobbiga stilen du kör med?? Ok, vissa är säkert avundsjuka, men det får stå för dom! Jag kan bara tala för mig själv. Jag skulle ALDRIG vilja leva i en storstad hur "inne" det än är, jag skulle ALDRIG vilja umgås med sprättiga, ytliga backslick-grabbar och snobbiga tjejer som trippar runt i stilettklackar och inte törs göra ett dugg av rädsla för att bryta en nagel. Det är fan inget liv!!

    Jag är glad och stolt över att bo i en byhåla och jobba med att sälja bl.a. paketerad koskit till folk! :)
    Inga bönder, ingen mat till snobbarna!

    NU skiter jag i denna diskission! Jag lovar! Det jag skriver kommer ändå aldrig gå in i ditt huvud verkar det som...och jag själv begriper inte dina underligt uppbyggda svar.

    *kastar med mitt blonda bimbohår, tuggar lite extra smaskigt på tuggummit och säger; 'vaddåba' och lämnar rummet*

  • Eva (kramgo_72) säger:
    2008-03-10 | 11:11:24
    Bloggadress: http://kramgo72.wordpress.com/

    Först och främst Hkh... vad är det för fel på Ecco-skor??? Även Ecco har skor för festliga tillfällen, med höga klackar och allt ;) De har t o m en kollektion som heter Women's Business (finns här http://www.ecco.com/se/sv/kollektion/damer/2/business/20/index.jsp ) Fotriktiga och sköna skor, både för vardag och fest. *ler*

    Du säger vidare att du har svårt att förstå när någon har valt bondelivet och att "alla vill leva i storstan - det är det som är inne"... Det uttalandet är väl sannerligen att dra alla över samma kam!
    Det är mycket som är "inne" och den som vill får väl välja att hänga med i det. Jag är iaf uppfostrad av min far att använda min egen skalle och inte följa pöbeln i såna där "modenycker".
    Har själv försökt att bo i storstan men får genast abstinens och vill hem till den lugna och tysta miljön med frisk luft, höga, klara skyar, susande skogar och böljande lägdor - och här är jag bara JAG! Jag är mig själv, inifrån och ut och otroligt lycklig över det (trots en massa krämpor)!

    Som jag förstod det så har faktiskt t ex Marie gått från storstadslivet i Stockholm till bondelivet och hon verkar trivas med det fullt ut med det.
    Och bönder måste ju finnas för att ni stadsbor (och alla vi andra) ska få mat på era tallrikar och mjölk i era glas. Eller tror ni som hackar på bönder att köttet framställs på konstgjord väg (jodå, det håller på att forskas även i det - men än så länge så behövs det levande djur för att få kött som smakar gott) eller att mjölken helt plötsligt bara växer upp i en mjölkförpackning? Till min stora fasa så läser jag om att det finns barn o ungdomar som inte vet att mjölken kommer från levande kor... Vart är världen på väg egentligen?

    Så att säga att "alla vill leva i storstan", det är till största delen ditt eget antagande!

    Ha en fortsatt trevlig måndag - kramen

  • Eva (kramgo_72) säger:
    2008-03-10 | 11:14:49
    Bloggadress: http://kramgo72.wordpress.com/

    Nähäpp - ecco-länken verkar inte funka. Verkar som Ecco-sidorna lade ner verksamheten en stund här - får väl se om de går igång igen framåt dagen...

  • HKH Hertiginnan Anne af Uppsala säger:
    2008-03-10 | 11:56:11
    Bloggadress: http://veckomagasinet.se

    Jag tror er att ni trivs med era liv men varför ska ni då hacka på mig?

    Olle-shit vad du är såld på Marie hon har verkligen järngrepp om dig. Stå för den kritik jag ger dig om du nu är en tänkande självständigt varelse och gå då inte hennes ärenden.
    Jag har inte sagt att Marie är kvinnlig bara att hon är falsk och det står jag för. du måste hålla i sär äpplen och päron.

    Eva verkar ändå säga sin åsikt och blandar inte in dig eller Marie i sina åsikter det kallar jag för att ha en egen åsikt. Eva lyssnar jag på och tar till mig det hon skriver för hon har konstruktiv kritik utan personargrepp.
    Eva vet hur hon ska nå en person som hon vill framföra sin kritik på utan att gå ner på en nivå. När det kommer till dig Olle så går du andras ärenden och då är det inte lika lätt att lyssna på en marionett docka.

    Marie ska visa att hon tänker inte smöra bara för att jag ville att andra skulle rösta på henne. Hon är då inte stolt om det är det hon tror utan dum. Någon skrev till henne att de tår hon trampar på är sammankopplad med den arsle hon slickar i morgon. Då blev hon sur och började attackera mig igen. Vad den personen skriver har inte med hur jag ser på henne det var inte så jag uppfattade henne då men när hon vänder alla taggarna utåt och blir lätt provocerad är hon heller inget att lita på.

    Hon klankar på mig vad någon annan skriver om henne det är inte rent spel. Folk provocerar så är det bara och jag kan inte trolla med ett spö.

    Jag är dyslektiker och har svårt att skriva ner exakt hur jag tycker och tänker. Jag har svårt att hålla reda på samman satta ord vet ej om det är ett eller två ord vi talar om. Jag hatar samman satta ord. Jag har skrivit uppsatsdelen i svenska 3 gånger innan de tyckte synd om mig och gav mig ett godkänd. Då hade jag betalat 500 kr för varje prov. Det är min enda svaga sida och enda godkänd jag har. Jag har annars väldigt höga betyg. Men detta hindrar mig i mycket tyvärr. Men jag är ett matematisk geni och språkbegåvad (talar 5 språk) resten suger och det är väldigt mycket då som suger.

    Eva du är en klok människa som ger konstruktiv kritik hoppas Olle, Joppe och Marie kan lära sig av dig hur man löser konflikter, framför åsikter på ett dimplomatisk sätt som du gör.
    Eva du kan nå männsikor även när du kritiserar dem.

  • HKH Hertiginnan Anne af Uppsala säger:
    2008-03-10 | 12:00:12
    Bloggadress: http://veckomagasinet.se

    det där med ecco var kul Eva jag förstår precis vad du menar. Hoppas att du då förstår att jag driver sönder mina läsare. Synd bara att vissa inte har humor.
    Men jag ljuger inte som vissa påstår att jag gör och jag har inte behov att bevisa att något är sant. Marie tror att jag har behov attt hävda mig men det får stå för henne. Jag har inte behov för jag kan inte försörja mig på att ha behov.

  • Olle säger:
    2008-03-10 | 12:40:41
    Bloggadress: http://enarmad.blogspot.com

    Okej Dessa är mina sista ord här! :)

    Antingen driver du med mig när du hela tiden skriver att jag går Maries ärenden, eller så LÄSER du inte det jag skriver??!!
    Jag tål kritik riktad mot mig! Jag tänker självständigt, men tar självklart åt mig andras åsikter..nåt du verkar ha svårt för. Jag ser bara ingen kritik mot mig, utan mot Marie?!

    Visa mig vart i mitt förra inlägg här var jag framförde Maries åsikter istället för mina egna???
    Jag skrev att hon får svara för sig själv! Är det att "gå nån annans ärenden"?? Det övriga jag skrev om henne var MIN åsikt och uppfattning om henne.
    Ingen har nåt järngrepp om mig i den här diskussionen!! Jag framför mina egna åsikter och tankar!
    Jag tror snarare det är du som har henne på hjärnan eftersom du hela tiden drar in henne och kallar henne falsk. Mitt inlägg handlade om dina skor och att jag inte vill bo i storstan, inte om Marie..ändå börjar du hacka om henne istället för att bemöta det JAG skrivit till dig!?

    Tror du vänder kappan efter vinden...från början smörade du för Marie och skrev att hon skrev så bra...sen smörade du likadant för mig och berömde mitt sätt att skriva...nu klagar du på oss båda att vi inte ger konstruktiv kritik bara för att du märker att du inte kan sätta oss på plats! Nu har du hittat en ny som du smörar för..Eva. :)

    Kämpa på mot dyslexin! Övning ger färdighet! (konstruktiv kritik)

  • HKH Hertiginnan Anne af Uppsala säger:
    2008-03-10 | 16:26:15
    Bloggadress: http://veckomagasinet.se

    Olle det är du som drar in Marie när du kritiserar mig. Jag har inte varit nedlåtande mot någon av er men ni försöker vara det mot mig. Jag tycker att Marie skriver bra i sin blogg tills hon bevisade motsatsen genom att påstå att jag försker hävda mig själv. Vad är det hon försöker med i så fall? Kritik handlar ofta om egna brister.

    Jag tycker inte Olle att du har varit nedlåtande men att du har svårt att skilja på dina och Maries åsikter. Du går och försvarar henne gentemot mig du skrev "Marie är mer kvinna än du någonsin kommer att bli" det är väl att gå hennes ärenden?

    Det är du som drar in henne. Du var inte ens här när vårt bloggkrikg började men ädnå tycker du så mycket. Du smörar mot Marie.

    Jag tycker inte att Eva går någon annans ärende och driver mycket med mig utan att dra in någon annan eller säga att jag har gjort fel mot den eller det. Skulle hon börja med det skulle jag så klart ändra uppfattning om henne också men tills dess så tycker jag att hon verkar vara självständig.

    Har jag skrivit på kontrakt att jag måste tycka att du och Marie gör bra i allt? Jag är inte arg på dig Olle men du borde tona ner när du försvarar andra tycker jag.

    Marie är falsk och talar emot sig själv hela tiden. Jag ville att de skulle rösta på henne då jag gillar hennes blogg men jag gillar inte hennes sätt att skriva till mig i Joppes blogg. Skad det användas emot mig att jag gillar hennes blogg? Olle du verkar ju inte ens veta vad du vill egentligen och inte Marie heller för hon biter handen som sträcker.

    hon gjorde ett inlägg i sin blogg där hon inte fick någon respons då jag inte hänvisade mina läsare att gå in och läsa. Biter hon handen som sträcker så får hon ingen respons längre vare sig från mig eller mina läsare. Mina läsare är mer arg på henne än vad jag är. Att smöra är väl om man vinner på någon vad har jag att vinna på Marie? Olle du börjar stoppa orden i munnen på mig och det är där jag tycker att du börjar svamla i mörkret.

    Ni verkar vara en aning bittre och beter er som om det vore mitt fel.

  • Olle säger:
    2008-03-10 | 17:56:32
    Bloggadress: http://enarmad.blogspot.com

    Jag ger upp...du fattar helt enkelt ingenting....stackars människa!

    Bye bye

  • millan säger:
    2008-03-10 | 21:06:50
    Bloggadress: http://moder.blogg.se

    måste bara säga att jag gillar henne hon sticker ut och det gillar jag!

  • HKH Hertiginnan Anne af Uppsala säger:
    2008-03-11 | 00:07:24
    Bloggadress: http://veckomagasinet.se

    Olle du fattar heller inget och har inte fattat något från första början

  • Kimbell säger:
    2008-03-11 | 12:35:14
    Bloggadress: http://kimbellander.blogg.se

    Men låt alla skriva precis som de vill, visst, hon kanse inte respekterar ditt men var inte lika tillbaka. Så fjantigt det här med internet, lägg bara ner? Alla.

  • Valross säger:
    2008-03-11 | 17:21:38
    Bloggadress: http://valross.blogg.se

    Nog för att jag följer Joppelito vs Hertiginnan...men borde det inte vara dags för en Lidhult 2008-uppdatering snart? Det är alldeles för lite DIY-festival för tillfället!

  • mrs_Y säger:
    2008-03-13 | 22:23:51
    Bloggadress: http://weeklyscissor.blogspot.com

    Har någon tänkt på att provokation för det första skapar uppmärksamhet, och för det andra att Hertiginann kan vara ironisk i sina inlägg, vilket var det första som slog mig när jag läste hennes blogg. Nu vet jag inte om det stämmer eller ej, men det är så mycket som pekar på det. Åsikterna hon sällar sig till skrivs på ett så överdrivet tydligt sätt, att det är enkelt att tro att hon skriver det med en dold undermening.

    Men, det kanske bara är överanalys jag sysslar med, vem vet?

    Vad säger du, Anne?

  • dödsolof säger:
    2008-03-14 | 09:52:16

    hahahahahahahaha genialt. Jag tror fortfarande att "hertiginnan" är en lögn, dock. Kanske ihopknåpad av homosexuella kommunistjudar, eller rent av frimurarna?
    Vad skulle Dan Brown ha sagt?

  • Johanna säger:
    2008-03-14 | 10:53:09

    Men hon ser preciiiiis ut som en som jobbar på ICA Väst.

  • H.E.R.T.I.G.I.N.N.A.N af Uppsala säger:
    2008-03-15 | 07:03:06
    Bloggadress: http://veckomagasinet.se

    Johanna påstår att jag jobbar på ICA Väst eller liknar någon där. Kan säga att jag jobbar inte där. Inget fel med att jobba där någon måste ju göra det jobbet också.

    Joppe du har en snobbig stil och man har ju fördomar om att judar har det bättre vart de än i världen befinner sig. Vår VD är svensk jude. Han vet hur man tjänar pengar.

  • H.E.R.T.I.G.I.N.N.A.N af Uppsala säger:
    2008-03-16 | 10:11:32
    Bloggadress: http://veckomagasinet.se

    Joppe tack för din berömmelse på bloggen
    du är också noga med vad du skriver
    vore kul om du kunde uppdatera din blogg lite oftare
    man går in här ofta

  • H.E.R.T.I.G.I.N.N.A.N af Uppsala säger:
    2008-03-16 | 10:13:51
    Bloggadress: http://veckomagasinet.se

    Joppe jag åker inte buss jag åker alltid bil. Vart var du själv på väg i ettans buss? Etta är det inte den som går till tågstationen?

    Varför tog du inte kort på personen jag älskar lookalike bilder på mig. Kan säga att det finns en tjej som heter Maria vi är födda samma år och har gått i samma skola. Hon är blond annars är vi väldigt lika säger alla som känner någon av oss.
    Nästa gång ta kort!

  • H.E.R.T.I.G.I.N.N.A.N af Uppsala säger:
    2008-03-16 | 10:14:58
    Bloggadress: http://veckomagasinet.se

    Jag såg en av dina kompisar han som stod i mitten när ni var utklädda till töntar. Jag såg honom på video kvarnen jag bor i huset bredvid. Töntar säger jag då jag tycker att den tidens kungliga kläder är så erotikdödande så det inte är sant.

  • Serenity säger:
    2008-03-16 | 14:43:00
    Bloggadress: http://lookingforserenity.blogg.se

    Jag kan inte fatta att Hertiginnan är så intressant, kvinnan försöker förmodligen bara skapa sig ett namn som någon slags C-kändis i Uppsala. Att du skriver om henne på detta sätt gynnar ju henne bara.

    Jag tycker att dina teorier är intressanta Joppe, kan säga att jag håller med till viss del. Jag tror som sagt att hon försöker att bli en kändis, och de metoder hon använder påminner om kändisars sätt att skapa skandal och få uppmärksamhet. Det som förvånar mig är att hennes klumpiga och patetiska sätt att skapa denna skandal fungerar och att bloggare faktiskt lägger så mycket tid på henne.

    Men jag håller med om att hon är underhållande på sitt lilla sätt, som att vara på zoo och betrakta små djur :D

  • smaras säger:
    2008-03-17 | 03:55:20
    Bloggadress: http://smaras.webblogg.se

    kan vi inte bara säga att d är en galning?? :)

  • H.E.R.T.I.G.I.N.N.A.N af Uppsala säger:
    2008-03-22 | 16:17:47
    Bloggadress: http://veckomagasinet.se

    Du pratade tidigare om B eller C kändisen Alexander SChulman. Nu har han hängt ut mig och jag har satt honom fett på plats. Ingen kommer åt mig och då menar jag det INGEN.

    Du kan gå in och läsa om honom. Jag gillrade en fälla åt honom som han ramlade i. Läs och njut

  • joel säger:
    2008-03-29 | 03:21:55
    Bloggadress: http://joelsunderbara.blogg.se

    hehe.. jag tror att du har helt korrekt i samtliga antaganden ;D

  • john Bergström säger:
    2008-04-06 | 23:37:00

    Kikat runt lite bland olika bloggar vilket inte tillhör vanligheten. Det här är absolut det mest underhållande än så länge. Jag hoppas verkligen att den här Anne inte är äldre än 15 både för hennes och alla andras skull och den här "juristen" som hon påstår sig vara ja jag vet faktiskt inte vad jag ska skriva om henne hon är bara för mycket. Nu måste jag bara kika in Annes blogg. kommer troligtvis att gråta av skratt. PS. jag känner ingen som disskuterat här. och tänker absolut inte sjunka till den nivån de två ovannämnda har sänkt sig själva.. Tack för en bra blogg..

  • Emilie säger:
    2008-04-13 | 20:57:45
    Bloggadress: http://emiliere.blogg.se

    Haha, jag har läst allt och jag tror faktiskt att Hertiginnan är en fejk ^^, hon är nog inte den hon utger sig för att vara (okej, hon drömmer om det) men verkligheten är inte densamma xD

  • chris säger:
    2008-04-17 | 11:51:24

    Man kan ju också lägga till von som ett förnamn. Inte konstigare än så är denna hisria antagligen. Och nej då är man inte adlig.
    Ha en bra dag.

  • natalie säger:
    2008-04-20 | 23:22:18
    Bloggadress: http://men-snela.blogspot.com

    intressant! tarotkort är jävligt 90, word to your motha

  • hannah säger:
    2008-04-20 | 23:33:03

    Anne Polat verkar finnas som person men von heter hon inte i efternamn utan hon har tagit det som ett förnamn. Mao heter hon Anne Von i förnamn och Polat i efternamn, innan hette hon Marankoz.
    Detta är ingen hemlighet och man behöver inte vara ngt geni för att vare sig fatta detta eller få veta det.
    I hennes huvud är de hon umgås med viktiga och de ställen hon beöker flotta och de saker hon får speciella.. Det är verkligen sorgligt och man skulle gärna vilja veta vad som hänt. Ibland tror jag att hon driver med oss. marie du som skriver i din blog att du träffat henne, hur var det? Jag skulle jättegärna träffa henne med..

  • Natrium säger:
    2008-05-23 | 10:27:47
    Bloggadress: http://natriumhydroxid.blogg.se

    Hahahah hon må vara kurd men tro mig, enligt våra seder och bruk skulle hon verkligen inte ses som adlig.

    Många kurder är dessutom vänstervridna så hennes lyx är att pissa snett på.

    Vissst man kan gå på henne, men då ska man samtidigt kritisera andra snyltare likaväl. Blondinbella, kenza..ja you name it.

    Dock känns Annes blogg så jävla överdriven att jag bara vill spy. Hur kan en människa leva i en sån stor drömvärld, utan att lida av borderline/schitzofreni/depression mm mm mm

  • Lisa säger:
    2008-07-31 | 21:40:36

    "Jag har tagit min mors flicknamn von Polat"



    ..och eftersom adlighet i Sverige inte nedärvs från kvinnor är Anne således inte adlig.



    :)

  • Joppe säger:
    2014-03-13 | 00:24:52
    Bloggadress: http://joppelito.blogg.se/platespotting/

    Jag har fortfarande idag inte orkat läsa allt.

Kommentera inlägget här: