Joppes Gröna Rum

Ännu ett Truck Stop på den binära motorvägen. Hälsa på hos killen som myntade ordet krukväxtblogg.

Smörja I tell you!

Kategori: Allmänt

Tack David för en bra rubrik.

Jag beklagar eventuella stavfel, sempiga radbrytningar och keiko-länkar men på grund av den kassa bandbredden så går det inte att redigera inlägg normalt.

Uppsala är bildat, förnuftigt, dräggigt och groteskt. Nu vet ni det och ni vet att jag någonstans inom mig har en bloggare som vill skriva mer eller mindre seriösa kommentarer om samtiden. Jag har inte kunnat låta bli. Jag har skrivit ett inlägg på Trädgårdsblogg som var kort, trevande och knappt. Vips så hade jag fått fyra vänliga kommentarer. Jag känner instinktivt att Joppes Gröna Rum hör bättre hemma där. Jag skulle kunna flytta dit på momangen och ha kvar den här sidan för att få vara trivial och, vem vet, rent av personlig, om jag inte redan varit det genom att vara politisk.


Jag har tidigare beskrivit att det finns andra som är bra på att skriva om politik och som gör samhällsanalyser mer läsvärda än de man finner på UNT:s debattforum. Som jag och David sa igår, det bloggas om allt och en liten nyhetskommentar blir väldigt lätt "so last hour". Jag har ingen ambition att bli en profil i bloggosfären. Men jag lockas att anta utmaningar och skriva fåniga listor, att göra roliga tester och visa upp för de närmast sörjande. Jag skulle antagligen inte få lika många besökare vilket kanske glädjer Em som skriver om film på en blogg. Besöksantal och popularitet är inte allt här i världen. Jag kommer fortsätta här ett tag till och jag ska försöka att hålla mig till ämnet. Om/när jag flyttar så måste såklart den här sidan byta namn, till vad vet jag inte. Troligen kommer den att få heta 'Joppes andra rum' tills jag kommer på något bättre. Det kanske rentav är ett namn som får sitta i.

Idag har vi sista föreställnningen. Stämningen i Stadsteaterns korridorer kommer vara enorm. Och ja, det känns ytterst vemodigt. Det är tid att återgå till ett normalt liv. Nu är det till råga på allt snart valborg vilket innebär fest fem dar i rad om man så vill. Igår kollade jag på the Concretes som var precis lika tråkiga som vanligt. Efter det så blir det normalt pluggliv i en dryg månad innan det blir sommar på riktigt.

Återkommer med ett grönt inlägg här på denna sida. 

Kommentera inlägget här: