Joppes Gröna Rum

Ännu ett Truck Stop på den binära motorvägen. Hälsa på hos killen som myntade ordet krukväxtblogg.

Val 06

Kategori: Allmänt

Nej, jag kan inte hålla mig. Analyser överlåter jag åt andra men det var på sin tid att "arbetarrrörelsen" fick sig en knäpp på näsan och en anledning att vitalisera sin politik. Hoppas dessutom att Alliansen höjer grundavdraget så att jag kan jobba (som nu) och leva bra trots att studiemedlet ligger kvar på en hemskt låg nivå. Å andra sidan, hur skönt hade det inte varit om de tokigt dryga och självgoda Lars Leijonborg och Maud Olofsson hade fått däng. Visst är det synd, men jag hade inte väntat mig något annat och folk vill ha förändring ibland. Det enda direkt negativa jag ser just nu är miljöproblem. Det vi åsamkar moder natur är ofta oåterkalleligt. Vi får hoppas att alliansen inte fördärvar allt. Det handlar inte så mycket om ekonomi. Pengar är symbolik. 

Trist att inte KD åkte ur riksdagen.
Om fyra år så kommer folk ha förstått att det inte blev bättre.

Heja Torbjörn Tännsjö.
Kommentera inlägget här: