Joppes Gröna Rum

Ännu ett Truck Stop på den binära motorvägen. Hälsa på hos killen som myntade ordet krukväxtblogg.

Det är på riktigt

Kategori: Allmänt

De senaste dagarna har folk sagt till mig att de har trott att allt det här är ett skämt. Ja, varför skulle en tuff kille som jag vara intresserad av sånt här. Men det är den nakna sanningen! Som det står under min personprofil så är alla bilder tagna av mig hemma i mitt studentrum (bortsett från de fall där det är uppenbart; Teide ryms till exempel inte här, eller annat anges). För att påvisa detta kommer här ett bildbevis!

Bildbevis

Jag ser väldigt underlig på den bilden tänker jag i efterhand. Nåja, för att även nämna något om växterna så kan jag konstatera att Monsteran frodas och ett nytt blad är på väg. Då ser det ut så här:

Nytt Monsterablad

KOMMENTARER:

  • jack säger:
    2007-06-05 | 01:24:36

    Hej det är helt ok att tycka om växter ,jag förekommer i brottsregistern men jag tycker oxa om växter nej jag ljuger jag älskar at plantera alt möjligt . har för tillfället min älskling som är en heavea brasiliensis (riktig gumiträd) frön fick jag av nån som hade varit i thailand . jag har inte ens grunskola men jag var enligt polissen "duktig" på att odla , mitt betyg är deras beslag av mina älskade cannabis plantor . Canncon = cannabis consulting. ok keep growing and blowing and dont forget a friend with weed is a friend indeed , ha det så bra trevlig sida förresten (jag är blatte så mitt svensk är kass ,sory for that my friend

  • Joppe säger:
    2007-06-08 | 13:21:11
    Bloggadress: http://joppelito.blogg.se

    Tjena Jack. Visst finns det mycket spännande att odla. Lycka till i fönstret.

  • Sara säger:
    2008-07-08 | 15:14:56

    Hej hej! Jag pratade precis i telefon med min farmor, hon berättade att de fröer hon fick av min pappa när han var på kanarie öarna i vintras, nu hade tagit sig rejält. Och hon var så nyfiken på vad det kunde vara för något. Så jag sa att jag kunde undersöka saken med internet. Hon gick och hämtade förpackningen (som måste varit precis densamma som du köpt) hon bokstaverade de engelska orden igenom telefonen, och vi redde ut vad ett par av växterna iaf hette på engelska. Jag lovade att googla, och här är jag nu! Det var superintressant att läsa att någon hade dokumenterat sin nyfikenhet kring just denna fröblandning! Jag har inte sett min farmors plantor, men hon beskrev dem för mig. Hon sa att det var en massa småfröer och ett stort frö som hon hade satt separat, fröet såg ut som en nöt och hade nu blivit jättestor, ca 1 meter hög och 1,5 meter i omkrets med stora taggiga blad. Den hade hon inne. De andra plantorna har hon planterat ut i rabatten. En sort hade vita blommor med en röd grej i mitten. En sort trodde hon var socker ärtor. Och en annan såg precis ut som rädisor, men hon hade inte vågat smaka.. Jösses vad långt det blev, men jag ville dela med mig av min story, jag kan försöka fixa foton av farmors plantor och skicka dig om du vill?

    MVH Sara

  • Joppe säger:
    2008-07-08 | 15:34:53
    Bloggadress: http://joppelito.blogg.se/

    Det vore jätteroligt! Den stora taggiga saken är den enda jag lyckats artbestämma, det är Ricin som du kanske sett i bloggen.

Kommentera inlägget här: